|
کدخبر: 301194

دعوت مجدد از داوطلبان نابینای رد صلاحیت شده آموزش و پرورش

با دستور وزیر آموزش و پرورش، داوطلبان نابینایی که رد صلاحیت شده بودند، می‌توانند به مصاحبه تخصصی و گزینش این وزارتخانه بازگردند.

جامعه دعوت مجدد از داوطلبان نابینای رد صلاحیت شده آموزش و پرورش

چندی پیش بود که خبری مبنی بر اینکه داوطلبان نابینای آزمون استخدامی دبیری مدارس استثنایی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون پزشکی این وزارتخانه رد صلاحیت شدند، منتشر شد و موجی از نارضایتی را در پی داشت.

اینک از تهران خبر می‌رسد جمعی از فعالان حقوق نابینایان طی جلسه‌ای در کمیسیون پزشکی وزارت با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل منابع انسانی این نهاد دولتی موفق شدند رأی اعلام‌شده این کمیسیون را به دستور رضا مراد صحرایی باطل کنند.

براساس دستور جدید وزیر آموزش و پرورش، تمامی داوطلبان نابینا که در آزمون پذیرفته شدند، اما در کمیسیون پزشکی رد شده‌اند، می‌توانند به مرحله مصاحبه تخصصی و مصاحبه گزینش این وزارتخانه وارد شوند و تصمیم‌گیری برای جذب‌شدن یا نشدن این افراد، منوط به این مصاحبه‌ها خواهد بود.

در همین رابطه، سهیل معینی، مدیرعامل شبکه تشکل‌های نابینایان کشور، با تأیید این خبر افزود: برخی از هم‌نوعان ما از رفتارهای غیرحرفه‌ای و گاه توهین‌آمیز اعضای کمیسیون پزشکی جذب گلایه داشتند که با مساعدت وزیر محترم آموزش و پرورش، مراتب اعتراض خود را از طریق بازرسی این وزارتخانه دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه استان‌های کشور که داوطلب دارای معلولیت بینایی دارند، موظف‌اند منتخبان خود را به آزمون‌های تخصصی و مصاحبه گزینش دعوت کنند که البته این مسئله به‌معنای جذب نیست؛ بلکه اقدامی مؤثر در راستای کاهش تبعیض‌های اجتماعی و اصلاح برخورد با اقشار کم‌توان به حساب می‌آید.

 

 

 

 

منبع: شهر ارا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها