|
کدخبر: 301150

خاموشی گسترده در پارک های پایتخت/ علت چیست؟

مدتی از خاموشی برق بوستان ها در پایتخت می گذرد که این امر سبب شده است تا شهروندان با مشکلات زیادی همراه شوند.

جامعه خاموشی گسترده در پارک های پایتخت/ علت چیست؟

خاموشی‌ها و قطعی برق در پایتخت، این بار به بوستان‌ها رسید و شاهد آن هستیم که در زمان تاریکی هوا، برق بسیاری از بوستان‌های پایتخت خاموش است. چندی پیش، خاموشی‌ها به خیابان و اتوبان‌های پایتخت رسیده بود که البته ناگفته نماند، همچنان ادامه دارد. در بسیاری از بزرگراه‌ها و اتوبان ها، شاهد آن هستیم که برق قطع است و اگر خودروها چراغشان خراب و یا کم نور باشد، ممکن است با مشکلات بسیاری، مانند تصادف مواجه شونن و یا اینکه اگر حیوانی در حال تردد باشد، نبینند و حادثه‌ای اتفاق بی‌افتد.

اما در پارک‌های پایتخت، شاهد قطعی گسترده برق هستیم، به گونه‌ای که اگر کسی تنها بخواهد به پارک برود، با هزار ترس و لرز باید وارد شود. اما علت این خاموشی‌ها چیست؟ بسیاری از کارشناسان در حوزه انرژی بر این باور هستند که وجود ناترازی در این حوزه، سبب شده است تا برق بسیاری از پارک‌های پایتخت را خاموش کنند. لازم به ذکر است که همین امر سبب شده است تا پله برقی‌ها در مترو خاموش شود تا بتوان کسری برق را جبران کرد.

پارک-خاموش

اما علت خاموشی‌ها در پارک‌های تهران چه چیزی است؟ بعد از تحقیقات به عمل آمده، مشخص شد دلیلد این امر، اختلافی است که سازمان شهرداری تهران با اداره برق دارد. رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران نیز اظهار کرده است که در مناطق ۲۰ و همچنین شهر ری، بوستان‌ها با خاموشی مواجه هستند. صادقی دلیل این خاموشی هارا اختلاف بین شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق دانسته و اطلاعات دیگری از جزییات این اختلاف مطرح نکرده است.

به گفته بسیاری از ساکنان این محلات، خاموشی برق در بوستان ها، بسیار خطر آفرین است؛ چراکه این امر سبب خواهد شد تا یک پاتوق امن برای معتادان به وجود بی‌آید و از پس مصرف مواد مخدر، زورگیری و سرقت هم به وجود می‌آید.

امید است هرچه سریعتر، این اختلاف میان شهرداری تهران و شرکت توزیع برق، برطرف شود، چراکه تنها قربانیان این اختلافات ما شهروندان هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها