|
کدخبر: 300815

اعزام بیش از ۵ هزار دانشجو معلم برای پیاده روی اربعین

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی موکب‌های دانش آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبرداد و گفت: کاروان‌های دانش آموزی در ایام اربعین راه‌اندازی خواهد شد و اردوگاه‌ها و مدارس به عنوان پایگاه‌های اسکان زائران پیاده روی اربعین در نظر گرفته می‌شود.

جامعه  اعزام بیش از ۵ هزار دانشجو معلم برای پیاده روی اربعین

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده در جلسه شورای سیاست گذاری ستاد دانش آموزی اربعین حسینی، اظهارکرد: در نظر داریم هر مدرسه حامی یکی از موکب‌های دانش آموزی در ایام پیاده‌روی اربعین باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی، با تاکید بر این‌که تلاش داریم با برنامه‌ریزی بسیار خوب، امسال پیاده روی اربعین حسینی را به صورت با شکوه برگزار کنیم، افزود: با دستور وزیر آموزش و پرورش مقدمات صدور مجوز اردوی دانش‌آموزی تسهیل شده است و امکان برگزاری اردوی دانش آموزی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به آماده‌سازی فضا‌های دانش‌آموزی مانند برگزاری اردو، نذورات و راه‌اندازی موکب، تصریح کرد: استان قم دبیرخانه دانش‌آموزی پیاده روی اربعین است و کمیته‌های دانش آموزی، پشتیبانی و دانشگاه فرهنگیان از کمیته‌هایی هستند که برای اجرای هرچه بهتر پیاده روی اربعین تشکیل شده‌اند.

باقرزاده با اشاره به این‌که پیگیر اسکان و پذیرایی در دو مدرسه نجف و کربلا به عنوان موکب دانش آموزی هستیم، گفت: درنظر داریم سه موکب در مسیر پیاده روی اربعین ایجادکنیم. کاروان‌های دانش آموزی در ایام اربعین راه‌اندازی خواهد شد و اردوگاه‌ها و مدارس به عنوان پایگاه‌های اسکان زائران پیاده روی اربعین در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان به تهی+ه بسته محتوایی برای توزیع در موکب‌ها در پیاده روی اربعین اشاره و اظهار کرد: در محور تولیدات محتوایی، کتاب شعری ویژه کودکان تهیه شده است که در مسیر اربعین توزیع می‌شود. برای نوجوانان نیز کتابی با محوریت امام زمان (عج)، کربلا و اربعین درنظر گرفته‌ایم.

گفتنی است؛ اعزام بیش از ۵ هزار دانشجو معلم برای پیاده روی اربعین توسط دانشگاه فرهنگیان؛ اجرای پویش سفیران حسینی در پیاده‌روی اربعین و انجام فعالیت‌های متعدد در قالب محور موکب‌های مرزی و برون مرزی و اعزام‌ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها