|
کدخبر: 298862

پایتخت آلوده می شود

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران امروز (۱۰ تیر) کیفیت هوای پایتخت با توجه به عدم وزش باد موثر همچنین افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات کاهش می‌یابد.

 بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز(۱۰ تیر) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و آغاز تردد خودروها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند همچنین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد. افزایش تندی باد تا ساعات پایانی تاحدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها می‌شود و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

 کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۱ تیر) همزمان با افزایش تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را درپی دارد. وزش باد مؤثر در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود، اگرچه افزایش دما در ساعات بعدازظهر می‌تواند سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق شود.

با تقویت ناپایداری و افزایش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ازن » با میانگین ۱۴۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۱۰۲ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها