|
کدخبر: 298209 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

مشکلات شهروندان تمامی ندارد / صحبت های جالب رانندگان تاکسی

مشکلاتی که به صورت روزانه، شهروندان پایتخت درگیر آن هستند تمام شدنی نسیت. یکی از همین مشکلات حمل و نقل و به ویژه سازمان تاکسیرانی است.

جامعه مشکلات شهروندان تمامی ندارد / صحبت های جالب رانندگان تاکسی

مشکلات رانندگان تاکسی با مردم و مسئولان همچنین شهروندان با رانندگان تاکسی تموم شدنی نیست و این مشکلات به صورت روزانه درحال افزایش است. یک روز کمبود تاکسی در ایستگاه‌های تاکسیرانی سبب می‌شود تا شهروندان مدت‌ها در ایستگاه منتظر بمانند و روز دیگر هم مسائل دیگر.

تاکسی-ایران-خودرو

اگر در طول روز، تردد طولانی در شهر داشته باشید و برای رفت و آمد تاکسی را انتخاب کنید، متوجه خواهید شد که هم مشکلات رانندگان بسیار است و هم مشکلات شهروندان با رانندگان تاکسی. ما در این گزارش سعی بر آن داریم که مشلات شما شهروندان را بررسی کنیم و اندکی هم پای صحبت رانندگان تاکسی نشسته‌ایم.

خودروهای شخصی بزرگترین مشکل

یکی از رانندگان تاکسی که در خط شهران-صادقیه فعالیت می‌کند، از مشکلات خود برایمان صحبت کرد. او افزایش بیکاری در بین جوانان و روی آوردن آنها با خودروهای شخصی به مسافرکشی را یکی اساسی‌ترین مشکلات در میان رانندگان تاکسی دانست و مطرح کرد زمانی که قصد دارد مسافری را سوار کند، یک خودرو شخصی از او زودتر جلوی مسافر ترمز کرده و او را سوار می‌کند. به همین دلیل در طول مسیر مجبور است با ۲ مسافر به ایستگاه برسد. این راننده تاکسی ادامه داد که اگر فعالیت هر قشر در جامعه مشخص باشد، شهروندان دیگر سوار خودروهای شخصی نمی‌شوند.

تاکسی

راننده دیگری نیز که از سازمان تاکسیرانی گلایه داشت و می‌گفت که برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده مبلغی را به عنوان پیش پرداخت خواسته‌اند. ما همین پیش پرداخت را هم نداریم بدهیم. حتی اگر پیش پرداخت را هم داشته باشیم، اقساط برایمان دشوار است. سازمان تاکسیرانی باید تسهیلات ویژه‌ای برایمان درنظر بگیرد تا بتوانیم در بهترین حالت ممکن نسبت به نوسازی خودرویمان اقدام کنیم.

پول خرد نداریم

رانندگان تاکسی، صحبت‌های بسیاری دارند. یکی از همین رانندگان در ارتباط با نبود پول خرد صحبت کرد و گفت: زمانی که پول را از مسافر دریافت می‌کنیم، به علت رند نبودن مبلغ کرایه، بلقی مانده را نداریم که پرداخت کنیم. برای همین مسافر از ما شاکی می‌شود. برای مثال این خط کرایه این خط مبلغ ۱۴هزار تومان است. مسافر ۱۵هزار تومان به ما پرداخت می‌کند و هزار تومن را نداریم به او بدهیم. یعنی اصلا هزارتومنی گیر نمی‌آید. نمی‌دانیم با این وضع چه کاری انجام دهیم که مسافر ناراحت نشود.

تاکسی-۳

مشکلات این قشر فعال و زحمت کش بسیار زیاد است و اگر با تمام آنها صحبت کرده بودیم، قطعا مطالب بیشتری عنوان می‌شد. اندکی هم از گلایه شهروندان و مشکلاتشان با رانندگان تاکسی صحبت کنیم.

بسیاری از شهروندان عقیده دارند، که تعدادی از رانندگان تاکسی اخلاق تندی دارند و برخوردشان با مسافر مناسب نیست. به عنوان مثال زمانی که مسافر به راننده می‌گوید این مبلغ کرایه بیشتر از نرخ مصوب است، راننده در جواب می‌گوید که هزینه‌ها بالاست و مبلغ کرایه هم همین است.

یکی دیگر از مشکلات شهروندان، کمبود تعداد تاکسی در زمان غروب است. زمانی که شهروندان از محل کار خود بر می‌گردند و به ایستگاه تاکسی مراجعه می‌کنند، مدت زمان بسیاری را باید برای رسیدن تاکسی منتظر بمانند تا بلکه یک خودرو سواری یا ون به ایستگاه بیاید. همین امر سبب می‌شود تا صف انتظار شهروندان، طولانی شود و در بسیاری از ایستگاه‌های تاکسیرانی، شاهد آن باشیم که صف بسیار بزرگی تشکیل شده است.

تاکسی-۴

از دیگر مشکلات، می‌توان به عدم فعالیت رانندگان اشاره کرد. بسیاری از رانندگان، باتوجه به آنکه مشاهده می‌کنند افراد بسیاری در صف ایستاده اند، اما حاضر به سوارکردن مسافر نیستند و در گوشه‌ای مشغول استراحت و یا خوش و بش کردن با دیگر رانندگان هستند. همین امر سبب می‌شود تا صدای اعتراض شهروندان نسبت به این اقدام بلند شود.

بارها مشاهده شده است که با وجود تعداد نفرات بالایی که در صف ایستاده اند، راننده اقدام به سفرهای دربست کرده است. البته تعداد کوتاهی از رانندگان هستند که این رفتار را نشان می‌دهند و حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند.

کولر همچنان خاموش است

یکی دیگر از این مشکلات که شهروندان با آن درگیر هستند، روشن نکردن کولر در فصل تابستان است. می‌توان شگف تمام رانندگان تاکسی در فصل تابستان، از روشن نمودن کولر خودداری می‌کنند. چندی پیش، پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران، اعلام کرد که تمام رانندگان تاکسی باید در طول مسافت، کولر ماشین را روشن کنند و اگر این اقدام را انجام ندهند تخلف است. با گذشت چند روز از اظهارات پرویز سروری، همچنان شاهد آن هستیم که هیچ کدام از رانندگان، کولر را روشن نمی‌کنند. حال این سوال مطرح می‌شود که کدام یک از شهروندان، حوصله و زمان این را دارند که تخلف رانندگان تاکسی را گزارش کنند؟

تاکسی-۶

کلام آخر

بد نیست گاهی، اعضای شورای شهر تهران و همچنین مسئولان سازمان تاکسیرانی، پای صحبت های شهروندان و همچنین رانندگان تاکسی نشسته و از نزدیک این مشکلات را درک کنند. واقعا بد نیست اگر گاهی هم حضور میدانی پیدا کرد و از پشت میز بلند شد و در صحنه حضور پیدا کرد. شاید گره ای از مشکلات مردم باز شد. انشاالله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها