|
کدخبر: 293963

حمایت شورای شهر از گزارشگران فساد

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که شورا آمادگی دفاع از گزارشگران فساد در شهرداری تهران و استیفای حق آنها را دارد.

جامعه حمایت شورای شهر از گزارشگران فساد

مهدی اقراریان در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص مسئله مبارزه با فساد در مدیریت شهری، گفت: مسئله ای در خصوص مبارزه با فساد وجود دارد و آن بحث تضاد منافع است که یک قاعده پذیرفته شده در تمام دنیاست، در حال حاضر شورا قائم مقامی را انتخاب می کند که حقوق، اضافه کاری و مزایای آنها بر عهده شهرداری تهران است و اینها قرار است بر عملکرد شهرداری تهران نظارت داشته باشند. 

اقراریان افزود: ما در کمیته نظارت شورا، وظیفه ذاتی خود می دانیم که اگر هر یک از قائم مقامانی که امروز از شورا رأی اعتماد می گیرند، در راستای انجام وظایف قانونی خود از طرف شهرداری تهران تحت فشار قرار گرفتند و یا با آنها برخوردی خارج از ضوابط صورت گرفت یا مشکلی در راستای انجام وظایف قانونی شان ایجاد کردند، دفاع کنیم.

وی ادامه داد: کمیته نظارت شورا آمادگی دارد برای حل مسئله ورود کرده و استیفای حق کند و اجازه ندهد شهرداری تهران در انجام وظایف قانونی آنها خللی ایجاد کند.

اقراریان تاکید کرد: این تنها مربوط به ذیحسابان نیست، هر یک از پرسنل شهرداری تهران که در این نهاد شاهد تخلف و یا اعمال نفوذی توسط مسئولان و یا بستگان آنها هستند، لازم و ضروری است که به کمیته نظارت شورا گزارش دهند؛ ما وظیفه خود می دانیم از گزارشگران فساد در شورا دفاع کنیم، اگر قائم مقامان ذیحساب تخلفی را مشاهده کردند که شهرداری برای او در راستای انجام وظیفه مشکلی ایجاد کرد ما در شورا وظیفه و رسالت خود می دانیم از او حمایت کنیم و دفاع از گزارشگران تخلف، وظیفه ذاتی شورای شهر است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها