|
کدخبر: 291924 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

افزایش ۳ برابری قیمت باشگاه ها / شهرداری پاسخگوی شکایت ها نیست!

چند روزی می شود که یک باشگاه ورزشی که زیر مجموعه شهرداری تهران است، اقدام به افزایش ۳ برابری قیمت شهریه کرده است و صدای ساکنان منطقه ۴ را درآورده است.

جامعه افزایش ۳ برابری قیمت باشگاه ها / شهرداری پاسخگوی شکایت ها نیست!

باشگاه‌های زیر مجموعه شهرداری تهران همواره از خوش قیمت‌ترین مکان‌های ورزشی بودند. در نتیجه باشگاه‌های شهرداری انتخاب اکثریت جامعه بود. سازمان ورزش یکی از نهادهای وابسته به شهرداری تهران است که مهم‌ترین وظیفه آن توسعه و ترویج ورزش همگانی در بین پایتخت نشینان است.

قیمت پایین این مجموعه‌های ورزشی سبب شد تا شهروندان میل و علاقه به ورزش پیدا کنند و هزینه اندکی را به عنوان شهریه پرداخت کنند. عده‌ای از این اقدام شهرداری استقبال کرده و عده‌ای دیگر هم چندان به مزاجشان خوش نیامد. باشگاه‌های بدنسازی که زیر مجموعه شهرداری نبودند، کسب و کارشان کساد شد و شهرداری درآمد بسیاری را از این راه کسب کرد.

درآمد‌زایی در شهرداری همواره جزو مهم‌ترین اهداف این سازمان بوده و سعی بر این دارد که از هر راهی برای به‌دست آوردن پول اقدام کند. چند روزی می‌شود که اهالی منطقه ۴ شهرداری تهران، از یک اقدام شهرداری ابراز ناراحتی فراوانی کردند و صدایشان به گوش هیچ یک از مقامات شهری و شهرداری نرسیده است.

ورزش-شهرداری

یکی از باشگاه‌های زیر مجموعه این سازمان، در یک اقدام عجیب، شهریه باشگاه را تا ۳ برابر افزایش داده است. بسیاری از شهروندان منطقه ۴ گفته‌اند که شهریه باشگاه مبلغ ۸۰ هزار تومان بوده که به یک باره به مبلغ ۲۴۰ هزار تومان رسیده است.

بسیاری از اهالی منطقه ۴ شهرداری تهران، اعلام کرده‌اند بارها با شماره ۱۳۷ ( مربوط به سازمان شهرداری تهران) تماس گرفته و در این مورد طرح شکایت کرده‌اند اما تاکنون راه به جایی نداشته است و هیچ مقامی در سازمان شهرداری تهران نسبت به این افزایش نرخ پاسخگو نبوده است.

چنین اقدامی اگر از سوی مدیر باشگاه صورت گرفته باشد، قطعا تخلف آشکاری صورت گرفته و مدیر باید پاسخگو باشد اما اینکه چرا سامانه ۱۳۷ نسبت به افزایش نرخ این باشگاه شهرداری در منطقه ۴ اقدامی انجام نداده‌ جای سوال دارد. اگر هم از سوی خود سازمان شهرداری، صورت گرفته باشد که اقدامی بسیار ناپسند است. در کشور ما به ورزش، اهمیت بسیاری داده می‌شود و بسیاری از مسئولان صحبت هایی در ارتباط با امر ورزش ارائه کرده‌اند. چنین اقدامی اگر از سوی شهرداری تهران باشد، جلوگیری از ورزش و ترویج ورزش به حساب می‌آید و این سازمان باید پاسخگو باشد.

حال این طرح شکایت از سوی اهالی منطقه ۴ را با یک طرح شکایت مقایسه می‌کنیم. اگر شهروندان این منطقه نسبت به سد معبر و یا وجود دست‌فروش طرح شکایت کرده بودند، شهرداری در کوتاه‌ترین فرصت نسبت به جمع آوری دست‌فروشان اقدام می‌کرد و شاید بدترین برخورد را نیز از خود ارائه می‌داد.

ساکنان منطقه ۴ که تاکنون از این مجموعه ورزشی استفاده می‌کردند، حال به دلیل افزایش نرخ بی‌دلیل، نمی‌دانند که شکایت خود را به چه سازمان دیگری ارائه کنند و آیا باید محل باشگاه خود را تغییر دهند یا خیر.

امید است سازمان شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۴، این دغدغه شهروندان را بررسی کنند و نادیده نگیرند.

البته که سازمان شهرداری تهران با مدیریت شهردار جدید، در پشت گوش انداختن این مسائل ید طولایی دارد و در مشکلات و مباحثی که برایش سودی نداشته باشد ورود نمی‌کند.

اما به تازگی شهرداری تهران در اقدامی، برای یک قشر خاص، تخفیف ویژه‌ای برای استفاده از باشگاه‌های زیر مجموعه شهرداری در نظر گرفته است. حال این سوال مطرح است، زمانی که سازمان شهرداری می‌تواند چنین تخفیف بالایی را برای قشر خاصی اعمال کند، چرا برای عموم مردم درنظر گرفته نمی‌شود؟ روزهای گذشته بود که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ارائه تخفیف ۵۰ درصدی اماکن ورزشی به رانندگان تاکسی خبر داد. اگر می‌توان این درصد از تخیف اعمال شود، چرا سایر شهروندان نمی‌توانند از تخفیف‌های سازمان شهرداری برای اماکن ورزشی بهره‌مند شوند؟

یکی از اهداف و شعارهای مدیریت شهری در این دوره، نظارت است و به گفته خود اعضای شورای شهر تهران، شورا وظیفه نظارتی دارد اما گویا هیچ نظارتی در ارتباط با بحث باشگاه‌های زیر مجموعه شهرداری تهران صورت نمی‌گیرد.

اگر چنین نظارتی بر روی این مجموعه هایی نباشد، به زودی شاهد خواهیم بود که سایر باشگاه‌های شهرداری هم اقدام به افزایش نرخ خارج از عرف خواهند کرد. البته اگر قرار بر این باشد که مجموعه‌های شهرداری، مانند سایر مجموعه‌های ورزشی، شهریه بالایی داشته باشند، بهتر است هرچه زود تر این باشگاه‌های ورزشی را جمع آوری کرده و به جایش درخت بکارند. حداقل درخت یه زیبایی و خاصیتی دارد.

  • علیرضا ارسالی در

    بلیط یک ساعت استخر از ۱۸ تومن شده ۷۷ توم ن. بدنسازی از ۱۴۸ تومن شده ۴۵۷ تومن. همه ی رشته ها چند برابر شده. هرچی باعث شادی و نشاط جامعه بشه رو دارن میگیرن. چهار ن فرم که میتونستند ورزش کنند رو هم خونه نش ین کردند. اونوقت باید ۱۰ برابرش رو خرج م عتادان متهاجر و ... کنند. لطفا رسیدگی کن ید

  • شبنم رحیمی ارسالی در

    ممنون از @شما که این مطلب را نوشتید و شک ایت مردم را به گوش مسئولین میرسانید
    باشگاه ورزشی میر اسماعیلی در پارک مجید یه واقع در منطقه ۴ شهرداری به یکباره همز مان با تعطیلی مدارس اقدام به ۳ برابر کرد ن شهریه باشگاه ها کرده
    بچه های مرد م تابستان به کجا بروند

  • شبنم رحیمی ارسالی در

    ورزش کشتی که یک ورزش ملی است به جای اینک ه حمایت بشود به یکباره از ۶۰ هزار تومان شهریه به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده
    بچه من با استعداد و علاقه بعد از ۲ سال با این شهریه بالا آن هم در مجموعه دولتی چه کند

  • زیبا ارسالی در

    من خود شهرداری رو مقصر میدونم بابت هزینه های بالای باشگاهها حالا که دلخوش به یه ورزش با هزینه ی پایین بودیم این دلخوشی رو از ما گرفتن خدا نابودشون کنه این همه دزدی بس شون نیست...
    هیچ کس هم پاسخگو نیست!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها