|
کدخبر: 291866

آیا افسردگی قابل درمان است؟ مقایسه انواع روشهای درمانی

بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، افسردگی یک بیماری بسیار شایع است که بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا کرده است.

افسردگی می تواند در برخی مواقع بر هر کسی از جمله افراد مشهور و ثروتمند تأثیر بگذارد. هیچ کس از این رنج درونی مصون نیست. اخیراً متوجه شده ایم که بسیاری از افراد مشهور افسردگی را تجربه کرده اند. به یاد داشته باشید که داروهای ضد افسردگی این روند را متوقف می کنند، اما علل را حل نمی کنند و درمان ریشه ای باید توسط روانشناس صورت بگیرد.

در هر صورت، اگر علائم افسردگی را در خود حدس میزنید و یا مشکوک به ابتلای افسردگی هستید باید بدانید دریافت مشاوره افسردگی (تلفنی، آنلاین، حضوری) و ارتباط با روانشناس اهمیتی ویژه ای دارد. فورا در ابتدا از خدمات مشاوره روانشناسی افسردگی استفاده کنید تا این مشکل بررسی و ارزیابی شود و درصورت به وجود افسردگی، درمان آن آغاز شود.

افسردگی

در صورت افسردگی چه باید کرد؟

قبل از شروع درمان افسردگی، توصیه می شود یک ارزیابی کامل انجام شود که اغلب به آن تشخیص گفته می شود. سپس سوال بزرگ این است که چگونه بر افسردگی غلبه کنیم. پاسخ های زیادی وجود دارد و برخی افراد برای درمان افسردگی با دارو عجله دارند. اما یک جایگزین بسیار ساده برای بهبودی از افسردگی به نام روان درمانی وجود دارد. این جایگزین در برنامه‌ای نهفته است که طراحی شده تا مراحل بهبودی از افسردگی را انجام شود.

از طریق مراحل و تمرین‌های مختلف که در برنامه درمانی و رفتاری، شما از الگوهای فکری ناکارآمد ذاتی افسردگی جلوگیری می‌کنید. به طور طبیعی، شما موارد جدید ایجاد می کنید. چنین آموزش مجدد رفتاری می تواند از نظر کیفیت زندگی برای شما مفیدتر باشد (به عنوان مثال: داشتن اعتماد به نفس، و ابراز وجود. کلینیک های مختلفی در زمینه ارائه جلسات مشاوره درباره افسردگی فعالیت میکنند که کلینیک دکتر سلام از جمله بهترین این مراکز میباشد.

آیا افسردگی قابل درمان است؟

بر اساس اظهارات مبتلایان و نظر متخصصان، افسردگی قابل درمان است. با درمان و حمایت، بر عوارض جسمی و روحی افسردگی غلبه خواهید کرد. با گذشت روزها و با وجود سختی ها، ذهن شما جای خود را به امید و لذت های زندگی می دهد. به دنبال کمک باشید و صبور باشید چرا که شانس بهبودی شما بسیار خوب است.

افسردگی، چگونه به لطف یک استراتژی ساده و قدرتمند از آن خلاص شویم؟

بیشتر اوقات، زمانی که افسردگی به درستی تشخیص داده می شود، بیشتر افراد به درمان افسردگی با دارو روی می آورند. آنچه می تواند به عنوان راهی برای درمان افسردگی در کوتاه مدت یا میان مدت در نظر گرفته شود، نمی تواند در دراز مدت در نظر گرفته شود. در واقع، داروها از یک سو بدون عوارض نیستند و از سوی دیگر می توانند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کنند. بنابراین، یک راه ساده و سریع برای رهایی از افسردگی وجود دارد که آن روانکاوی و روان درمانی است.

روان درمانی، مبتنی بر رویکرد علمی و یک روش عملگرایانه است که بر اساس یک پروتکل ایجاد شده است. استفاده از این رویکرد به شما این امکان را می دهد که نه تنها درک کنید که چگونه افسرده شده اید، بلکه همچنین بدانید که چگونه طعم زندگی را پیدا کنید.

 

منبع: www.dr-slm.ir

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر