|
کدخبر: 285370 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران

خودروی فرسوده باید از رده خارج شود

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مصرف سوخت و همچنین ورود قطعات استاندارد برای کاهش آلایندگی در این ماده مورد توجه قرار گرفته و سازمان استاندارد باید تدابیری داشته باشد.

جامعه خودروی فرسوده باید از رده خارج شود

مهدی اسلام پناه در حاشیه یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات عملیاتی سازمان ملی استاندارد در خصوص اجرای قانون هوای پاک اظهار کرد: این قانون در سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و تعدادی از مواد این قانون صراحت مستقیمی بر نقش سازمان استاندارد دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: مصرف سوخت و همچنین ورود قطعات استاندارد برای کاهش آلایندگی در این ماده مورد توجه قرار گرفته و سازمان استاندارد باید تدابیری داشته باشد. در واقع باید شماره گذاری خودروها در بخش مجوز آلایندگی از سوی سازمان استاندارد صورت بگیرد.

وی افزود: تدوین استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک و اجرای اجباری آن عملیاتی شده است  و تدوین استاندارد در خصوص سوخت موتورسیکلت نیز باید اجباری باشد که ۱۰۰درصد پیشرفت داشته است.

اسلام پناه به استاندارد اجباری مصرف سوخت بنزین خودروهای سنگین و اجرای کامل آن تصریح کرد: استاندارد اجباری دوام دی پی اف  نیز به تصویب رسیده و استاندارد کاتالیز ۷۰ درصد اجرایی شده که امیدواریم به طور کامل اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه مالکان خودروهای سبک و سنگین مکلف هستند وسایل نقلیه خود را در زمان رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند، یادآور شد: آیین نامه این ماده در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در هیات وزیران به تصویب رسیده است.

 سازمان محیط زیست باید از تولید سوخت بی کیفیت جلوگیری می کرد

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه وزارت نفت مکلف بود در ۳ سال سوخت را مطابق با استاندارد ملی عرضه کند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید از تولید سوخت بی کیفیت و فاقد استاندارد جلوگیری می کرد. از سال ۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ هیچگونه ورود بنزین، مازوت و گازوئیل نداشتیم اما امروز محموله هایی از سوخت ها با توجه به شرایط موجود، وارد کشور شده و گزارش آن را به دولت تقدیم کرده ایم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها