|
کدخبر: 284394

تداوم بارش برف در این استان ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۱ استان و لزوم تردد با زنجیر چرخ در معابر کوهستانی خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از محورهای استان های تهران ، اردبیل ، اصفهان ، سمنان ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، قم ، مرکزی و گیلان بارش برف و باران جریان دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور با اعلام مه گرفتگی در ارتفاعات استان های خوزستان ، بوشهر ، ایلام و اصفهان تصریح کرد:در معابر ورودی کلانشهرها و خصوصا شهر تهران بار ترافیک صبحگاهی به نسبت روز گذشته افزایش یافته است.

وی از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران (پایانه شهیدکلانتری تا پل کلاک و گرمدره) و محور شهریار _تهران (میدان معادن تا شهرقدس) خبر داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محورهای مسدود گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می گردد؛ همچنین محورهای مسدود شریانی شهداد نهبندان، ریگان – ایرانشهر، تایباد – باخرز، محور قدیم مشهد – باغچه ، آزادراه کنارگذر شمالی (کمربند سبز)، بیرجند- قاین، قاین – گناباد و گناباد – فردوس هستند.

وی محورهای مسدود غیر شریانی را پونل - خلخال، جاسک – بشاگرد، گناباد – کاخک، منوجان – هشتبندی، مشهد – کلات و بیرجند - درمیان و محورهای دارای انسداد فصلی را لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، جدید هشتگرد – طالقان و گنجنامه - تویسرکان اعلام کرد.

سرهنگ شیرانی تصریح کرد:تمامی نیروهای پلیس راه و راهداری و سایر سازمانهای امدادی و خدماتی با آمادگی کامل در جاده ها حضور دارند.

 شیرانی با بیان اینکه برای تردد در جاده های کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است اظهار داشت: با توجه به هشدار بارندگی سازمان هواشناسی تا روز چهارشنبه این بارشها در جاده‌های اکثر استانها ادامه داشته و رانندگانی که در این ایام در جاده‌ها تردد می نمایند باید آمادگی رانندگی در این شرایط را داشته باشند. 

وی گفت: اطمینان از سالم بودن خودرو و سیستم گرمایش و پر بودن باک سوخت خودرو قبل از سفر از الزامات سفر در این شرایط است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد:بارشها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونیها افزایش یافته است؛ در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است. لغزندگی جاده ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادفات زنجیره ای را افزایش می دهد.

 وی افزود: در ایام شروع بارشها شاهد وقوع تصادفات زنجیره ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده ایم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها