|
کدخبر: 284092

تخفیف ۳۰درصدی طرح ترافیک با این روش

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: از ابتدای امسال حدود یک میلیون و ۲۶۹ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته، هفت درصد افزایش داشته است.

شادی مالکی افزود: از یک میلیون و ۹۶۰ خودرو مراجعه شده، ۹۷۰ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعه اول بوده و در این ۹ ماه نقص مربوط به آلایندگی ۱۳۴ هزار، همراستایی ۷۵ هزار، کمک فنر ۳۴ هزار و تست ترمز ۹۷ هزار و وضعیت ظاهری ۱۵۴ هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای دریافت معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد شده است.

به گفته وی، در مجموع ۳۰ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بودند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آذر حدود ۹۱۹ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود ۱۵۹ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است و در مجموع حدود ۱۷ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر است.

وی درباره میزان مراجعات روزانه به مراکز افزود: اکنون روزانه حدود پنج هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می کنند و بیشتر مراکز فاقد صف انتظار هستند همچنین به شهروندان توصیه می شود با توجه به تشدید آلودگی هوا در چند روز اخیر خارج از الزامات قانونی مرتبط با انجام سالیانه معاینه فنی نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی خودروی خود و اخذ معاینه فنی برتر اقدام کنند.

مالکی درباره تعداد مراکز معاینه فنی شهر تهران و نحوه فعالیت آنها افزود: شهر تهران از ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۶ مرکز ثابت و هفت واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح مناطق شهرداری تهران برخوردار است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران اظهارداشت: مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام و ایران خودرو از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ و مراکز شقایق، شهید چمران، الغدیر، چیتگر، ابوذر و کلیه واحدهای سیار از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۱۵ خدمات ارائه می‌دهند.

وی با توجه به تعطیلی تعدادی از مراکز در روزهای فعال و ساعت کاری مراکز در روز پنج شنبه افزود: میزان مراجعه در هر روز متفاوت است بنابراین شهروندان حتما برای اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند. افزون بر این می‌توانند برای مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی که از طریق سامانه تهران من در دسترس است همچنین نوبت تلفنی (۹۶۰۰۶۰۰۰) با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در توضیح خودروهای مشمول معاینه فنی گفت: براساس قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهار سال از انجام معاینه فنی معاف است بنابراین از شهروندان تقاضا می‌شود برای انجام معاینه فنی دوره‌ای جهت توزیع مراجعات در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی به ماه تولید نیز توجه کنند.

وی توضیح داد: اکنون خودروهای تولید داخل دی ۱۳۹۷ و ماقبل و خودروهای وارداتی دسامبر ۲۰۱۸ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

مالکی درباره انجام معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران افزود: معاینه فنی برتر در ۱۱ مرکز منتخب از جمله بیهقی، سراج، شهید آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، شهید چمران، خاوران، فدائیان اسلام و شهدای زمان آباد انجام می‌شود و این مراکز به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر است و خودروها می‌توانند به صورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به دریافت معاینه فنی معمولی یا برتر اقدام و با دریافت معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک استفاده کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران تاکید کرد: تفاوت معاینه فنی برتر و عادی فقط در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است.

وی در توضیح ارسال پیامک نظرسنجی به مراجعه کنندگان مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: از چند ماه گذشته در راستای مدیریت امور مشتریان و بهبود کیفیت ارائه خدمات منطبق با نیاز مشتریان ارزیابی و سنجش کیفیت خدمات در مراکز معاینه فنی شهر تهران از طریق نظر سنجی پیامکی به خدمات واحد امور مشتریان اضافه شده و مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی شهر تهران یک روز پس از دریافت گواهی معاینه فنی از طریق پیامکی که به ایشان ارسال می‌شود می‌توانند با ورود به لینک پرسشنامه به آدرس eforms.tehran.ir/technical-diagnosis-cars نسبت به تکمیل و ارائه نقطه نظرات خود درباره نحوه خدمت رسانی مرکز اعلام نظر کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر