|
کدخبر: 280663

گشت ارشاد تعطیل شد

گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل گردید. البته قوه قضائیه نظارت‌های خود را بر کنش های رفتاری در سطح جامعه ادامه می دهد.

دادستان کل کشور گفت: گشت ارشاد از همان جایی که در گذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل گردید

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در سلسله نشست‌های جهاد تبیین  در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه چرا گشت ارشاد تعطیل شد، اظهار داشت: گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل شد.

وی در ادامه بر موضوع بدحجابی در کشور و خصوص شهر قم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بدحجابی در کشور خصوصا در شهر مقدس قم از دغدغه های اصلی قوه قضائیه و همچنین جامعه انقلابی ما است اما باید توجه داشت برخورد قضائیه در مرحله آخر بوده و اقدامات فرهنگی مقدم بر هرگونه فعالیت می باشد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: قوه قضائیه از تمامی فعالان در عرصه فرهنگ به خصوص از حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی خود، درخواست دارد طرح های علمی مبتنی بر تدبیر خود را در جهت دفع اقدامات دشمن را برای ما ارسال کند و عموم علما با سخنرانی ها و صدور پیام و جامعه انقلابی، مطالبات خود را در عرصه مبارزه با فعالیت های فرهنگی دشمن، بیشتر نمایند تا این امر پشتوانه ما در قوه قضائیه شود.

 منتظری در ادامه به موضوعات جنگ ترکیبی اخیر اشاره کرد و گفت: جنگ ترکیبی اخیر که قابل قیاس باجنگ تحمیلی نبوده، بلکه آمیخته ای از موضوعاتی چون؛ «سیاست»، «جنگ سایبری»، «جعل خبر و دروغ پراکنی»، «جنگ دیپلماسی و مخدوش کردن روابط ایران با دیگر کشورها»، «جنگ فرهنگی»، «ایجاد تضاد دینی، قومی و مذهبی» و «تشدید تحریم های اقتصادی و نظامی» بوده است.

منتظری ادامه داد: بعضی از افراد در دولت های گذشته نسبت به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص ایجاد شبکه ملی اطلاعات، توجه نکرده و فضای مجازی را بدون مدیریت رها و زمینه را برای عوامل دشمنان ایجاد کرده اند، البته دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم نسبت به این امر ورود و برای این افراد پرونده تشکیل داده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه چرا قوه قضائیه نظارتی بر فضای مجازی ندارد اظهار داشت: در خصوص نظارت بر فضای مجازی، قوه قضائیه وظایف خود را انجام داده لکن در مراحل دیگر اقدامات صورت نگرفته است. افرادی در کشور هستند که مانع اقدامات لازم در جهت نظارت بر فضای مجازی و همچنین دیگر موضوعات حساس کشور می شوند.

دادستان کل کشور رعایت اقتضائات و مصالح عالیه نظام را امری مهم در اقدامات قوه قضائیه برشمرد و گفت: قوه قضائیه با تأسی به سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) از اقدامات نسنجیده و غیر علمی پرهیز می کند و رعایت اقتضائات و مصالح عالیه نظام مورد تاکید این قوه قرار گرفته است. گاهی شرایط خاص کشور اقتضا می کند دفع افسد به فاسد شود تا مشکل جدیدی در کشور رخ ندهد.

 منتظری با اشاره بر اقدامات همه جانبه آمریکا در جهت اتحاد دیگر کشور علیه ایران گفت: در جلسه شورای حقوق بشر اکه اخیرا برگزار شد آمریکا در صدد اتحاد دیگر کشورهای جهان علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و با توجه به اطلاعات به دست آمده این اقدام با پرداخت پول های کلان به برخی کشورها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با مسببان اصلی اغتشاشات اخیر کوتاه نخواهیم آمد بیان کرد: بنده به عنوان دادستان کل کشور این قول را به عموم مردم خواهم داد که نسبت به برخورد با مسببان اصلی اغتشاشات اخیر کوتاه نخواهیم آمد ولی با توجه به شرایط خاص کشور نیازمند اقدامات خرمندانه از سوی قوه قضائیه هستیم.

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر