|
کدخبر: 280191

گرم ترین نقطه دنیا را بشناسید

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید گرم ترین نقطه جهان در کدام کشور قرار دارد، در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با گرم ترین نقطه جهان در اختیار کاربران سایت لحظه آخر قرار دهیم بنابراین در ادامه با ما همراه باشید پاسخ سوال خود را دریابید.

با توجه به آخرین گزارشات ارائه شده توسط ناسا، کارشناسان زمین شناسی کویر لوت را گرم ترین نقطه جهان معرفی کرده اند. خوب است بدانید که کویر لوت در جنوب شرقی ایران واقع شده است.
البته باید بدانید که انتخاب گرم ترین نقطه جهان کار آسانی نیست و اختلاف نظر های بسیاری در تعیین آن وجود دارد، برخی از افراد معتقد اند که صحرای العزیزه لیبی با دمای ۵۸درجه سانتی گراد و دره مرگ کالیفرنیا با دمای ۵۶درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط کره زمین می باشند اما ماهواره ناسا دمای ۷۱درجه را در کویر لوت ثبت کرده است و به گفته کارشناسان این دما، بالاترین دمایی است که بر روی کره زمین ثبت شده است. بنابراین گردشگرانتور کویر بدانند که بی شک کویر لوت گرم ترین نقطه کره زمین می باشد. لازم به ذکر است که تعیین گرم ترین نقطه کره زمین با توجه به گرمای سطح زمین انجام می گیرد و ارتباطی به دمای هوای منطقه ندارد. خوب است بدانید که برخی گرم ترین نقطه کویر لوت را منطقه گندم بریان می دانند اکا پرفسور کردوانی معتقد است که گرم ترین نقطه کویر لوت چاله مرکزی لوت می باشد لازم به ذکر است که این منطقه در ۷۵کیلومتری شرق شهرستان شهداد واقع شده است.
منبع: لحظه آخر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها