|
کدخبر: 274467

اختصاصی گسترش نیوز؛

برگزاری نشست خبری انجمن بیوتکنولوژی پزشکی ایران

نشست مطبوعاتی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران با حضور اعضای هیات مدیره انجمن برگزار شد.

جامعه برگزاری نشست خبری انجمن بیوتکنولوژی پزشکی ایران

دکتر عبداللهی اصل رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران در ابتدای نشست مطبوعاتی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی  ایران اقدام به معرفی اجمالی انجمن و اهداف آن کرد.

اکبر-عبداللهی-اصل

وی افزود:  در مبحث نظام سلامت همیشه بودجه تاثیرگذار بوده است و تمام پیشرفت یک طرح در زمان اولیه با اعتبارسنجی آن ارتباط مستقیم دارد.. 

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران نیز در این نشست گفت: حدود یک چهارم بازار دارویی دنیا به سمت تولید محصولات بیوتکنولوژی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: واکسن‌ها، کیت‌ها، فرآورده‌های خونی و داروهای ام اس جزو محصولات بیوتکنولوژی است و لازم است این محصولات تحت پوشش بیمه قرار گیرند البته یکسری از آنها در طرح دارویار قرار داشته و زیر چتر حمایت بیمه‌ها هستند.

عبداللهی اصل خاطرنشان کرد: نباید بیماران را از داروهای جدید دنیا که محصولات بیوتکنولوژی است، محروم کنیم لازم است سازمان‌های بیمه گر در این زمینه همکاری کنند.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران اضافه کرد: در حوزه بیوتکنولوژی بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد و حدود ۱۶ شرکت در حوزه دارو فعالیت می‌کنند.

عبداللهی اصل ادامه داد: سیاستگذاری در حوزه محصولات بیوتکنولوژی انجام شده و اکنون ۲۰ تا ۳۰ قلم دارو علاوه بر کیت، واکسن و فرآورده‌های خونی در کشور تولید می‌شود همچنین۸۰ درصد اقلام دارویی بیوتکنولوژی تولید داخل است.

بردیا فرزام فر عضو انجمن خاطرنشان کرد: نرخ قیمتی محصولات بیوتکنولوژی در تمام جهان بالاست. وضعیت کشورمان درخصوص تولید فراورده های بیوتکنولوژی، تولید کننده ایرانی هزینه تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

دکتر-فرزان-نیا

وی افزود: دستاورد تولیدکننده ایرانی در زمینه کاهش هزینه ها منجر شده است، فراروده های بیوکتولوژی فضای مناسبی را در زمینه صادرات داشته باشند.

فرزام‌فر تاکید کرد: محصولات بیوتکنولوژی بسیار مهم هستند و دنیا به سمت تولید این داروها پیش می‌رود و از دولت انتظار داریم برای اتخاذ سیاست‌های دارویی از انجمن‌های تخصصی دارو نظرخواهی کند و حمایت دولت را در این زمینه خواستاریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها