|
کدخبر: 271890

احتمال جاری شدن سیل در پایتخت

فرماندار تهران با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.

قاسم محمد طهرانی فرماندار تهران با اشاره به صدور هشدار از سوی سازمان هواشناسی تهران اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام شده است، از روز یکشنبه ۳۰ مردادماه، تا پایان چهارشنبه ۲ شهریورماه شاهد وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است که احتمالاً شاهد جاری شدن روان آب، آب‌گرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خواهیم بود.

طهرانی با بیان اینکه در همین راستا ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی، خدمات، انتظامی و … در سطح شهر، شهرستان تهران و بخش‌ها و روستاهای تابعه تا روز چهارشنبه به حالت آماده‌باش کامل درآمده است، گفت: توصیه‌های لازم در این خصوص به دستگاه‌های مربوطه داده شده و آنان الزامات مربوطه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

معاون استاندار و فرماندار تهران ادامه داد: لازم است شهروندان نیز با جدیت یکسری نکات را مورد توجه قرار دهند و بر این اساس از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و همچنین کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند همچنین از پارک خودروها در مجاورت مسیل‌ها و حاشیه رودها و کنار درختان فرسوده خودداری شود. در این شرایط مستحکم سازی سازه‌های موقت مانند پوشش‌های گلخانه‌ای و تابلوهای تبلیغاتی نیز توصیه می‌شود.

وی همچنین نیز در هشداری ضمن اعلام آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب احتمالی از مردم خواست که از تردد غیرضروری در این ایام در مناطق آسیب پذیر و مستعد سیلاب پرهیز کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر