|
کدخبر: 268215

در حوزه ساخت مترو مشکلی نداریم

آقای شفیعی گفت: امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان در منابع برای مترو پیش بینی شده، ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق، ۲۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان از محل مجتمع های ایستگاهی خواهد بود. ضمن اینکه ۳۳ هزار میلیارد تومان به صورت مشارکتی پیش بینی شده است.

جامعه در حوزه ساخت مترو مشکلی نداریم

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای احداث خط ۱۰ متروی تهران که امروز برگزار شد افزود:  امیدوارم انعقاد این تفاهم نامه سرآغازی برای سرعت گرفتن خدمات جدید در تهران باشد.

وی با بیان اینکه متروی تهران ارزانترین متروی جهان است گفت: متوسط نرخ کرایه در دنیا ۱/۰۶ دلار است، اما این نرخ در ایران حدود ۰/۰۸ صدم دلار است البته ایران با نصف متوسط دنیا درحال ساخت مترو است و با توجه به توانی که در کشور وجود دارد.

 شفیعی تصریح کرد: همواره با افتخار اعلام کرده ایم که متروی تهران را خودمان ساخته ایم، در حوزه ساخت مترو مشکلی وجود ندارد، اما تامین مالی مهمترین موضوع پیش روی ما است و باید مدل‌های تامین مالی جدید را در نظر بگریم در بسیاری از شهر‌های دنیا خطوط مترو به کمک بخش خصوصی احداث شده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر