|
کدخبر: 253459

رشد ۴۳ درصدی کرونایی ها در این استان

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر، افزود: با افزایش تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان شهرستان های ماسال، سیاهکل و لاهیجان نارنجی شد و مابقی شهرستان ها زرد هستند.

فردین مهرابیان از بستری شدن ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: مجموع بستری های کرونایی گیلان به ۱۹۹ نفر رسیده و حال ۳۶ نفر وخیم است.

وی با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر، افزود: با افزایش تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان شهرستان های ماسال، سیاهکل و لاهیجان نارنجی شد و مابقی شهرستان ها زرد هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افزایش ۴۳ درصدی تعداد بستری‌های استان در مقایسه با پنجم فرورودین امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: هفته گذشته همه شهرستان های گیلان زرد بودند.

مهرابیان در پاسخ به این سوال که «دلیل افزایش مبتلایان به کرونا چیست؟»، گفت: مسافرت ها در کنار عادی انگاری بیماری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی موجب افزایش بیماران شده است.

وی تعداد قابل توجهی از بستری ها را افرادی دانست که واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند و یادآور شد: شهروندان با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دریافت به موقع دز های واکسن کرونا، از اوج گیری دوباره این بیماری در گیلان جلوگیری کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر