|
کدخبر: 251091

امن‌ترین استان کشورمان طی سال گذشته مشخص شد

استاندار تهران با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی ها در شاخص های امنیتی، استان تهران امن ترین استان در سال گذشته بوده است، گفت: امنیت کشور در گرو تامین امنیت تهران به عنوان پیشانی جهان اسلام است.

محسن منصوری در مانور اقتدار و امنیت که امروز (دوشنبه) در میدان آزادی تهران برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ استان تهران به لحاظ ارزیابی در شاخص های امنیتی به برکت مجاهدت های نیروی انتظامی امن ترین استان کشور بود.

وی ادامه داد: امنیت کشور در گرو امنیت استان تهران است و تهران به عنوان پیشانی جهان اسلام از نعمت امنیت پایدار بهره مند است. این امر در وهله اول به برکت «وجود مقام معظم رهبری» در رأس فرماندهی کل قوا و فرماندهی مقتدر با اشراف کامل به حوزه های مختلف امنیتی و انتظامی است و حتما باید شکرگزار این نعمت باشیم.

رییس شورای تامین استان تهران عنوان کرد: امنیت «مردم پایه»، دومین عامل موفقیت ناجا است و امروز مردم در متن تامین امنیت در کنار نیروی انتظامی هستند و اساسا امنیت مردم پایه از مولفه های بزرگ در تامین امنیت پایدار است.

منصوری با اشاره به اینکه مولفه سوم در تامین امنیت، «برکت روح مطهر شهدای امنیت» است و معتقدیم شهدا حی و ناظر هستند، گفت: در تعطیلات نوروز که عمدتا مردم عزیز در مسافرت هستند، نیروی انتظامی در روز چندین شهید تقدیم کشور و امنیت می کند.

وی بیان کرد: مولفه چهارم در تامین امنیت، نیروی انتظامی است که امروز به عنوان سکاندار و لنگر کشتی امنیت کشور عمل می کند و به فضل خدا تمام توفیقات حوزه امنیت را یکی پس از دیگری درمی نوردد و این امر ناشی از عمل مومنانه ناجا است که به عنوان وظیفه ایمانی به انجام وظایف می پردازد.

استاندار تهران ادامه داد: بی شک می توان گفت که اقدامات ناجا امروز با تدبیر، طراحی و برنامه صورت می گیرد و از عوامل اصلی توفیق ناجا نیز همین مولفه است.

منصوری همچنین تاکید کرد: همیشه ناجا فراتر از امکانات و منابع مالی خود به وظایف محوله عمل می کند و این ناشی از نگاه ایمانی است و مردم هم با اعتماد متقابل به نیروی انتظامی کمک می کنند.

نماینده عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: اگر امروز صحبت از برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است، یکی از پیش فرض های تحقق این امر حتما تامین امنیت است و این مهم با میدان داری ناجا محقق خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها