|
کدخبر: 248451

افزایش بی سابقه ترافیک تهران در اسفند ماه

سردار حسین رحیمی در حاشیه حضور در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در تشریح طرح های ترافیکی پلیس برای پایان سال گفت: طرح های پلیس در این خصوص از ابتدای اسفندماه با محوریت خریدهای نوروزی، چهارشنبه آخر سال، ترافیک و ... آغاز شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش ۳۰ درصدی ترافیک معابر تهران در اسفندماه خبر داد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه حضور در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در تشریح طرح های ترافیکی پلیس برای پایان سال اظهارکرد: طرح های پلیس در این خصوص از ابتدای اسفندماه با محوریت خریدهای نوروزی، چهارشنبه آخر سال، ترافیک و ... آغاز شده است.

وی با بیان اینکه  از ابتدای اسفندماه به صورت ویژه با تلاش تمام پلیس ها خدمات درحوزه ترافیک، امنیت و انتظامی ارائه می شود، گفت:  در این ماه بیش از ۳۰ درصد ترافیک ما نسبت به ماه قبل افزایش داشته است که به دلیل آن افزایش حجم ترددها و عبور و مرورها به خصوص در هسته مرکزی شهر است.

پیش بینی حضور ۴۰۰ هزار خودرو در بهشت زهرا برای پنجشنبه و جمعه آخر سال

رحیمی با بیان اینکه پلیس در دهه آخر اسفندماه هم  ماموریت ویژه ترافیکی و انتظامی خواهد داشت، گفت: یکی از اقدامات ما در مورد پنجشنبه و جمعه پایان سال و سنت زیارت اهل قبور است. طبق پیش بینی های ما حجم زیادی از مردم به بهشت زهرا می روند که ما در این خصوص طرح ترافیکی ویژه ای داریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: روزپدر بیش از ۲۰۰ هزار خودرو وارد بهشت زهرا شد و پیش بینی ما این است که حتما در پنجشنبه و جمعه پایان سال معادل یک و نیم تا دو برابر این تعداد خودرو وارد بهشت زهرا خواهد شد. در این خصوص ما شش ورودی و خروجی بهشت زهرا را باز کردیم و همچنین دو پارکینگ به مساحت ۳۰ هزار متر مربع  را در نطر گرفتیم.

بازداشت شدگان چهارشنبه سوری تا پایان نوروز در بازداشت

رحیمی ادامه داد: ما چهارشنبه پایان سال را داریم که البته اقدامات پیش دستانه خود در برخورد با توزیع کنندگان موادمحترقه و به خصوص مواد محترقه غیرمجاز را از مدت ها قبل آغاز کردیم و با فروشندگان موادمحترقه غیرمجاز و مخلان نظم و امنیت برخورد خواهیم کرد. این افراد در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهند بود و اگر وسیله نقلیه هم داشته بشند، توقیف می شود.

به گفته وی تدارک ویژه پلیس برای چهارشنبه سوری از ساعت دو بعد از ظهر آغاز شده و تمامی ماموران پلیس در آماده باش کامل خواهند بود.

رییس پلیس تهران درباره تدابیر پلیس برای شهرآورد هم گفت: تمهیدات ترافیکی ویژه ای را برای ۲۰ هزار تماشاچی این مسابقه در ورزشگاه آزادی در نظر گرفتیم و از ساعت ها قبل از شروع مسابقه ماموران در ورزشگاه و معابر منتهی به آن مستقر خواهند شد. برای این بازی پلیس راهور و یگان ویژه و یگان امداد برای تامین امنیت و آرامش شهرآورد مشارکت خواهند داشت.

وی درباره تمهیدات پلیس برای جشن ولادت حضرت ولیعصر و عید نیمه شعبان نیز گفت: برای این مراسم ها  هم تدارک ویژه دیدیم و پلیس در آماده باش است و سعی می کنیم در دهه پایانی ماه اسفند وضعیت خوبی داشته باشیم.

 مراکز خرید تحت پوشش ویژه پلیس محسوس و نامحسوس

رحیمی ادامه داد: در مورد مراکز خرید و بازارها هم همانطور که گفتم از اول اسفند تحت پوشش ویژه پلیس قرار دارند و ماموران ما به طور محسوس و نامحسوس  حضور دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تمهیدات پلیس برای تعطیلات نوروز نیز گفت:  در شروع تعطیلات هم تدارکات وسیع و گسترده ای داریم که مشروح آن اعلام می شود. در یک نمونه بگویم که  قرارگاه کنترل سرعت در ایام نوروز در تهران فعال خواهندبود و با حرکات مخاطره آمیز برخورد می شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها