|
کدخبر: 247502

خبر مهم وزیر بهداشت درباره تزریق واکسن نورا

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن "نورا" در مراکز واکسیناسیون توزیع می‌شود؛ گفت: بیش از ۹۲ درصد ایرانیان، دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

بهرام عین‌اللهی در همایش نکوداشت مشارکت‌های اجتماعی حوزه سلامت در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از توزیع واکسن ایرانی نورا در مراکز واکسیناسیون خبر داد و گفت: عید بزرگ تولد امام حسین(ع) و روز پاسدار را تبریک می‌گویم؛ خوشبختانه پاسداران موفق شدند مجوز واکسن نورا را بگیرند و این واکسن به‌زودی در مراکز ما توزیع خواهد شد.

وی افزود: پاسداران عزیز تاکنون کمک‌های زیادی در بخش‌های بهداشت، درمان و ساختن واکسن به کشور انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: هر کشوری باید به هویت و تاریخ خود برگردد تا بتواند وظیفه کنونی‌اش را بهتر بشناسد. هویت مهم‌ترین افتخار برای ملت‌هاست.

وزیر بهداشت بیان کرد: ایران تاریخ بسیار غنی داشته و به ویژه پس از انقلاب شکوفا شده است. کار خیر کردن نیکوکاران هم ناشی از همین هویت تاریخی است. زیرا ایرانیان در طول تاریخ کارهای خیر زیادی به ویژه در حوزه سلامت انجام داده‌اند.

عین اللهی افزود: بسیاری از مراکز درمانی قدیمی را که می‌نگریم، مزیّن به نام یک فرد خیّر بوده است؛ کار خیر در ماهیّت، هویت و بافت ما ایرانیان قرار دارد.

وی ابراز داشت: علت این‌که کارهای خیر، پایدار هستند مردمی بودن این کارهاست زیرا کارهایی که فرمایشی و دستوری باشند معمولاً دوام ندارند؛ امروزه جهان در بوته آزمایش است و قدرت‌های پوشالی مثل آمریکا با هویت‌سازی جعلی برای خود می‌خواهند خود را قدرتمند جلوه دهند.

عین اللهی بااشاره به این‌که در مقاطع حساس تاریخی این هویت واقعی کشورهاست که به کمک آنها می‌آید، گفت: کرونا نشان داد که قدرت کشورها در ثروت و امکانات خلاصه نمی‌شود. قدرت واقعی مردمی هستند که با حکومت‌ها سازگارند و خود را در صحنه می‌بینند.

 

ارسال نظر