|
کدخبر: 244251

واکنش خانه مطبوعات به توهین فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار

خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات اخیر فرماندار رفسنجان خطاب به یکی از خبرنگاران که «توهین آمیز» و «رفتاری ناشایست» خوانده شده اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 روز گذشته علی‌اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان نشست خبری با حضور فعالان رسانه‌ای داشت. براساس فیلمی که از بخش‌هایی از این نشست خبری انتشار یافته و بازتاب‌های زیادی نیز در کشور داشته، یکی از خبرنگاران شهرستان سوالی با موضوع انتقال آب برای یک «فرد معروف» می‌پرسد و مدعی می‌شود که فرماندار از وی و انتقال آب برای وی حمایت می‌کند که فرماندار به وی پاسخ می‌دهد: «یکبار دیگر تکرار کنید در دهانت می زنم، حواست جمع باشد».

انتشار این کلیپ بازتاب‌های زیادی از شب گذشته داشته تا جایی که ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز واکنش نشان داده و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در این زمینه ضمن «توهین آمیز» خواندن سخنان فرماندار موضع گرفته است.

شمسایی نوشته است: دهان خبرنگار می‌زنید؟ قرار بود مردم ولی‌نعمت مسئولان باشند، خبرنگار هم صدای مردم است، گوش و چشم مردم. فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار توهین می‌کند. باید اصل ماجرا را جویا شد و حتما پیگیری خواهیم کرد، فرضا پای تمایلات شخصی هم وسط باشد باز این مسئولان هستند که باید سعه صدر و عفت گفتار داشته باشند.

اما از جمله واکنش های دیگری که در این زمینه گرفته شده اطلاعیه خانه مطبوعات استان کرمان است که بامداد روز سه شنبه انتشار یافته و در آن آمده است: از ظهر روز گذشته (دوشنبه دوم اسفند) که اولین گزارش درباره پاسخ «خارج از عرف» سرپرست فرمانداری رفسنجان در قبال سئوال یکی از خبرنگارانِ عضو دریافت شد پیگیری موضوع در دستور کار این خانه قرار گرفت.

این اطلاعیه افزوده است: بر همین مبنا مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان حسب وظیفه ذاتی خانه در دفاع از آزادی بیان و دفاع از حقوق خبرنگاران، مذاکراتی را با استاندار محترم، سرپرست محترم معاونت سیاسی، امنیتی استانداری و مدیرکل روابط عمومی استانداری انجام (داد) و ضمن ابراز تاسف از «رفتار ناشایست» سرپرست فرمانداری، خواستار انجام اقدامات لازم و ضروری در مواجهه با این موضوع شد.  

در پایان این اطلاعیه نیز آمده است: خانه مطبوعات استان کرمان ضمن غیرقابل توجیه دانستن رفتار سرپرست فرمانداری رفسنجان، پیگیری‌های خود را تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه خواهد داد.

 انتصاب پورمحمدی به عنوان سرپرست فرمانداری رفسنجان روز ۱۵ آذرماه امسال در جلسه‌ شورای اداری استان کرمان همزمان با حضور وزیر کشور در محل استانداری کرمان توسط علی زینی وند استاندار این استان اعلام و وی چندروز بعد با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری معارفه شد. چندروز قبل (اواخر بهمن ماه امسال) مسئولان فرمانداری رفسنجان اعلام کردند که در خبرها از عنوان فرماندار برای وی استفاده کنید.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها