|
کدخبر: 243310

اعلام خبر بسیار مهم واکسنی برای مردم ایران

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: این موسسه تحقیقاتی در تولید واکسن کرونا اقدامات بسیار شاخصی انجام داده است و در هفته آینده خبر بسیار مهمی در این زمینه به اطلاع ملت ایران رسانده می‌شود.

جامعه اعلام خبر بسیار مهم واکسنی برای مردم ایران

علیرضا بیگلری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز شیوع همه ‌گیری ویروس کرونا در کشور همچنین از تجهیز این موسسه تحقیقاتی به آخرین روش ها و دستگاه ها برای ارزیابی جهش های ویروسی کرونا خبر داد و افزود:دستگاه‌های توالی یاب از جمله دستگاه های ارزیابی جهش ویروس است که با کیفیت مناسب و در تعداد بالا در اختیار این مجموعه قرار دارد.

وی یادآور شد: در ابتدا دستگاه های بسیار محدودی برای تعیین جهش ویروس کرونا .در این مجموعه وجود داشت اما امروز با افتخار می توان گفت که این موسسه مجهز به آخرین روش ها و دستگاه برای ارزیابی جهش های ویروسی کرونا است.

انستیتو پاستور ایران ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در کشور  این مجموعه در کنار همه مسوولیت ها، وظیفه تعیین جهش ویروس کووید 19 را هم برعهده گرفت که این وظیفه  با همکاری سایر دستگاه ها انجام می شود.

بیگلری خاطرنشان کرد: دستگاه توالی یابی ژنوم از جمله دستگاه هایی بود که در این مجموعه موجود نبود که امروز دستگاه های توالی یاب متعدد، سریع و بسیار با کیفیت در اختیار این مجموعه است.

وی اظهار داشت: ابزاری که در ابتدای کار آرزوی آن را داشتیم، امروز در آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ۱۹ در این مجموعه فعال است.

رییس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: در حال حاضر وظیفه تشخیص جهش ویروس کووید19 با تکیه بر دانش بومی و جوانان تحصیلکرده ایرانی  حتی در دورترین شهرها هم انجام می شود.

بیگلری نیروی انسانی تحصیلکرده را سرمایه بسیار بزرگی اعلام کرد و گفت: اهمیت نیروهای متخصص در شرایط بحرانی مانند دوران شیوع کرونا مشخص شد و اگر این نیروها را نداشتیم و دانش فنی در کشور وجود نداشت، پیش بینی می شد که در ماه های اول صدها هزار نفر به علت ابتلا به این بیماری فوت کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر