|
کدخبر: 238490

بررسی تزریق یک واکسن داخلی بر روی زنان باردار

مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت از آغاز مطالعات بالینی واکسن برکت روی زنان باردار و سنین پایین‌تر، پس از تأیید سازمان غذا و دارو خبر داد.

جامعه بررسی تزریق یک واکسن داخلی بر روی زنان باردار

 مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت با اشاره به اثربخشی بالای این واکسن در پیشگیری از بستری در آی‌سی‌یو، از آغاز مطالعات بالینی واکسن برکت روی زنان باردار و سنین پایین‌تر، پس از تأیید سازمان غذا و دارو خبر داد.

دکتر حامد حسینی  با اشاره به اثربخشی ۸۷ درصدی واکسن برکت در پیشگیری از موارد بحرانی کرونا و بستری در آی‌سی‌یو اظهار کرد: برای بررسی میزان اثربخشی دوز بوستر (تقویتی) واکسن برکت، منتظر نظر کمیته ملی اخلاق هستیم تا در روزهای آینده مطالعه را آغاز کنیم.

مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت افزود:‌ برای این که پروفایل علمی واکسن را تکمیل کنیم؛ باید میزان اثربخشی دوز بوستر،‌ تزریق واکسن به زنان باردار و سنین پایین‌تر را نیز بررسی کنیم که این بررسی‌ها پس از تأیید سازمان غذا و دارو آغاز خواهد شد.

حسینی درباره مطالعه واکسن برکت در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تصریح کرد:‌ فاز یک مطالعه واکسن برکت در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در ۶۰ نفر انجام شده و به پایان رسیده است و برای انجام فاز دوم مطالعه روی ۴۴۰ نفر، در حال داوطلب‌گیری هستیم. کمتر از یک ماه دیگر نتایج فاز یک را گزارش و مقاله آن را سابمیت (ارائه) می‌کنیم.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها