|
کدخبر: 236502

ورود دور جدید بارش برف و باران به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا سه روز آینده از ورود سامانه بارشی به کشور طی چهارشنبه (۶ بهمن ماه) خبرداد.

جامعه ورود دور جدید بارش برف و باران به کشور

صادق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در غالب نقاط کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن ماه) گستره و شدت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان جمعه (۸ بهمن ماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور بارش ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود، اظهارکرد: این شرایط پنج شنبه (۷ بهمن ماه) در نواحی مرکز، شرق و شمال شرق و جمعه در شرق، جنوب شرق و دامنه های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: از امروز تا پنجشنبه (۴ تا ۷ بهمن ماه) در شمال غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می‌رود. پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) مجدد با نفوذ توده هوای سرد در نواحی غرب و جنوب غرب و جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دریای خزر طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ بهمن‌ماه) مواج و توفانی خواهد بود. پنجشنبه نیمه غربی خلیج فارس و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ بهمن‌ ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ‌(۶ بهمن ماه) کمی‌ابری و غبارآلود، در بعداز ظهر نیمه ابری و اوایل شب بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای  ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵  بهمن ماه) بندرعباس  با دمای ۲۲ و ۲۳  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز و ارومیه با  دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر