|
کدخبر: 235249

سیل بی‌سابقه در کرمان طی ۴۰ سال گذشته/ وضعیت بحرانی ۷۵ روستا

همزمان با جنوب کرمان که شرایط بحرانی سیل را تجربه می‌کند و استاندار ارسال آنی ارسال تجهیزات نهادهای نظامی را درخواست کرده، خبرها از شرق استان نیز همین وضعیت را نشان می‌دهد به طوری که فرماندار ریگان درخواست کمک دارد و می‌گوید دسترسی به ۷۵ روستا همچنان میسر نیست.

امین باقری فرماندار ریگان روز چهارشنبه با بیان اینکه وضعیت مناطق کوهستانی شهرستان بحرانی است گفت: امدادرسانی هوایی امروز امکان پذیر و این درحالی است که طغیان رودخانه ها تاکنون امکان دسترسی به ۷۵ روستای محاصره در سیل را نداده و اطلاعی از آنها نداریم.

وی تاکید کرد: آب، برق و ارتباط تلفنی این مناطق قطع است.

باقری با بیان اینکه شدت بارش ها و جریان سیلاب طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه است اظهارداشت: با فروکش کردن سیلاب امدادرسانی به این روستاها در اولویت قرار دارد اما خواستار تقویت ظرفیت های امدادرسانی از استان و کشور هستیم.

به گفته وی جاده ترانزیتی ریگان - ایرانشهر - چابهار که سه روز پیش به علت سه دهانه پل مسدود شده همچنان مسدود است و کار اسکان اضطراری مسافران انجام شده است.

فرماندار گفت که با فروکش کردن باران کار برقراری برق مناطق مختلف نیز شروع شده از جمله در مناطق کوهستانی سرزه و دهنه عباسعلی برق اهالی وصل شد.

شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها