|
کدخبر: 231703

رئیسی: باید زمینه زیارت ارزان و آسان برای مردم فراهم شود

رئیس جمهور گفت: باید زمینه های زیارت آسان و ارزان برای تمامی مردم فراهم شود.

جامعه رئیسی: باید زمینه زیارت ارزان و آسان برای مردم فراهم شود

نخستین جلسه شورای ملی زیارت پس از ۲ سال وقفه با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد و در آن درباره زمینه‌های تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه‌های زائران تصمیم گیری شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: تمایل قلوب مردم به زیارت بارگاه نورانی ائمه اطهار (ع) یک گرایش اعتقادی و عمیق فرهنگی است و باید زمینه‌های زیارت ارزان و آسان برای مردم فراهم شود.

رئیس جمهور گفت: مردم با هر سختی و مشقتی که شده عشق خود را به امام رضا (ع) و سایر ائمه معصوم ابراز کرده و با وسایل مختلف و شرایط مالی و اقتصادی گوناگون به زیارت آمده و عشق خود را به امامان معصوم ابراز می‌کنند.

وی گفت: در سال‌های اخیر علیرغم مشکلات ناشی از کرونا عشق به زیارت به هیچ عنوان سرد نشد و مردم همواره سعی می‌کردند به شیوه‌های گوناگون ارادت قلبی خود را به امام رضا و ائمه اطهار ابراز کنند.

رئیس جمهور گفت: لازم است تحلیل آماری روشن و دقیقی در زمینه زیارت داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن امور مربوطه را پیگیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مسئله زیارت ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در کشور ایجاد آرامش کند و در ارتقای اخلاق، معنویت و فرهنگ نقش مهمی دارد. ضمن اینکه اقتصاد زیارت هم موضوع مهمی است و از کار‌های مهمی که باید در کارگروه انجام شود نحوه ارتباط وزارتخانه‌های فرهنگی و اقتصادی با این موضوع است تا مشخص شود که هر یک از وزارتخانه‌ها چه نقشی می‌توانند در این رابطه ایفاد کنند.

وی گفت: این تسهیلگری باید به معنی واقعی کلمه به نحوی ایجاد شود که هزینه سفر هوایی و زمینی برای زائران و اسکان آن ارزان تمام شود.

رئیس‌جمهور گفت: زیارت ارزان و آسان نیازمند سازوکاری است که باید همه دستگاه‌ها در این رابطه فعال شوند تا اتفاق بیفتد. این کار می‌تواند آثار بسیار ارزشمندی داشته باشد.

در این جلسه ۱۲ مصوبه در حوزه تسهیل زیارت اماکن مقدسه برای شیعیان و مسلمانان داخل و خارج از کشور تصویب شد.

این کارگروه از ۸ آبان ۸۸ کار خود را آغاز کرد، اما امروز پس از ۲ سال وقفه برای نخستین بار با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و مصوباتی مرور و مصوب شد.

در این جلسه که علاوه بر رئیس جمهور، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور، استانداران خراسان رضوی، فارس و قم، تولیت آستان مقدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی حضور داشتند، هر یک از اعضا به بیان نظرات و آخرین اقدامات خود در زمینه تسهیل شرایط زیارت زائران در شهر‌های زیارتی بویژه مشهد، قم و شیراز پرداختند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها