|
کدخبر: 213697

علت تلف شدن ماهیان در ساحل خارک چه بود؟

اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر اعلام کرد: ماهیان تلف شده در ساحل جزیره خارک، دورریز صید غیرمجاز ساحلی بوده است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی با موضوع تلف شدن تعدادی ماهی در ساحل جزیره خارگ، اعلام کرد: حدود ۳۵۰ قطعه ماهی از گونه‌های مختلف در ساحل به طول تقریبی ۲۰ متر از حدفاصل اسکله فلات قاره تا ساختمان اداره بنادر و دریانوردی خارگ دیده شده است.

این ماهیان دورریز صید غیرمجاز ساحلی بوده که به‌ دلیل گندیدگی ماهی در تور، غیرقابل مصرف بوده و در ساحل رهاسازی شده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به دستور قاضی پرونده، برای روشن شدن دقیق علت مرگ ماهیان، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه دامپزشکی فرستاده شده است که به محض رسیدن نتایج آزمایشگاه، خبر تکمیلی منتشر خواهد شد.

این اداره کل همچنین تاکید کرد: هر گونه تورریزی در مناطق مرجانی اطراف جزایر خارک و خارگو ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. ماهیگیری در این مناطق باعث نبود تعادل در جانداران دریایی منطقه مرجانی شده است و سبب ازدیاد گونه‌های فرصت طلب و در نهایت تغییر در تعادل زنجیره غذایی و اکوسیستم منطقه می‌شود.

جزایر خارک و خارگو، از مناطق مهم دریایی استان است و به این منظور از سال‌ها پیش تحت مدیریت و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

این منطقه یکی از معدود مناطق مرجانی در شمال خلیج فارس است که در معرض آسیب‌های جدی از ناحیه توسعه صنایع و ماهیگیری‌های غیر مجاز قرار گرفته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها