|
کدخبر: 207578

آغاز کارآزمایی واکسن برکت برای سنین زیر ۱۸ سال

سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: مدارک لازم برای کارآزمایی واکسن برکت برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تحویل وزارت بهداشت شده است و پس از صدور مجوز کارآزمایی آغاز می‌شود.

حجت نیکی ملکی روز یکشنبه در مطلبی در حساب توئیتری خود نوشت: تاکنون بیش از ۷.۵ میلیون دز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده و حدود ۹ میلیون واکسن دیگر هم پس از طی مراحل کنترل کیفیت تحویل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" پنجم اردیبهشت در هتل ارم تهران آغاز و طی آن این واکسن به سه داوطلب، دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی، حسینعلی شهریاری نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و محمدعلی امیرزرگر ایمونولوژیست و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران تزریق شد.

فاز سوم مطالعه بالینی روی جمعیت ۲۰ هزار نفری در ۶ شهر انجام شد. واکسن برکت هم اکنون یکی از واکسن های مورد استفاده در واکسیناسیون مردم ایران است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴۵ میلیون و ۷۵ هزار و ۵۱۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۹ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۳۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹۴۵ دُز رسید.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر