|
کدخبر: 204392

آخرین جزئیات درباره خرید سربازی اعلام شد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدت سربازان مدافع سلامت مانند سایر سربازان است و علاوه بر حقوق سربازی که دریافت می‌کنند فوق العاده عملیاتی دریافت می‌کنند.

جامعه آخرین جزئیات درباره خرید سربازی اعلام شد

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  درباره آخرین وضعیت سربازان مدافع سلامت، گفت: مدت خدمت این سربازان مانند سایر سربازان است و علاوه بر حقوق سربازی که دریافت می‌کنند فوق‌العاده عملیاتی دریافت کرده که این مبلغ بالای یک میلیون است و تا دو میلیون تومان هم نیز می‌رسد.

او درباره فراهم شدن مجدد خرید سربازی، بیان کرد: درحال حاضر طرحی در این خصوص در مجلس مطرح شده و ما نیز مخالفت خودمان را اعلام کردیم و گفتیم ستاد کل نیروهای مسلح با خرید سربازی مخالف است چراکه عادلانه نیست و باعث افزایش قیمت می‌شود. البته باید در کمیسیون تخصصی مجلس بحث و بررسی شود.

رحیمی‌پور درباره شرایط سربازان امریه در دستگاه های دولتی، گفت: دستگاه‌های دولتی اگر نیاز به سرباز داشته باشند به ستاد کل نیروهای مسلح این نیاز را ابلاغ می‌کنند و اگر ستاد کل تائید کرد سهمیه‌ای را برای‌شان تعیین می‌کند و دستگاه‌های دولتی براساس سهمیه و شرایطی که ستاد کل اعلام می‌کند سربازان را جذب می‌کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره معافیت از سربازی، گفت: ۳ ماده در قانون وظیفه عمومی برای معافیت‌ها وجود دارد که شامل ماده ۴۴، ۴۴ مکرر و ۴۵ است. انواع کفالت‌ها در ماده ۴۴ و ۴۴ مکرر وجود دارد و ماده ۴۵ برای معافیت ایثارگری است. مشکلات جسمی نیز شامل معافیت پزشکی است سربازانی که دارای مشکلات جسمی هستند به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و از طریق آن اقدام می‌کنند و سربازانی که درحین خدمت دچار مشکلات جسمی می‌شوند به بهداری مراجعه کرده و اگر تشخصی داده شد فرآیند آن طی می‌شود.

او درباره اعزام سربازان برای اربعین، تصریح کرد: سربازان نیز می‌توانند مانند سایر افراد برای زیارت اربعین بروند افرادی که مشمول هستند و هنوز اعزام نشده اند باید به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و درخواست‌شان ارائه داده و وثیقه گذارند و سربازانی که در خدمت هستند به یگان خدمتی فرمانده مراجعه کرده در صورتی که فرمانده یگان تائید کند اعزام شده و نیاز به وثیقه ندارند.

منبع: برنا

ارسال نظر