|
کدخبر: 203703

مرز زمینی شلمچه به روی زائران ایرانی باز شد

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق منحصراً درباره حضور زائران ایرانی در مرز «زرباطیه» (مهران) دستوری صادر کرد.

جامعه مرز زمینی شلمچه به روی زائران ایرانی باز شد

سازمان گذرگاههای مرزی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عمر عدنان الوائلی» رئیس سازمان گذرگاههای مرزی به‌همراه معاونش و مدیرکل عملیات و برنامه‌ریزی، از گذرگاه مرزی «زرباطیه» بازدید به‌عمل آورد. بازدید از این گذرگاه با هدف اطلاع از جریان کار و بررسی چالش‌ها و یافتن راه‌حل برای آنها بوده است.

در این بیانیه آمده است: این بازدید همچنین شامل جلسه‌ای با دست‌اندرکاران برای گوش دادن به نیازهای آنها و ترغیب آنها به تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت کاری گذرگاه از نظر بالا بردن سطح مبادلات تجاری و کنترل تخلفات از همه نوع بود.

در این بیانیه آمده است: بنا به دستور مصطفی الکاظمی این هیات از عراق به‌طرف ایرانی این گذرگاه مرزی نیز رفته است تا وضعیت بسیاری از زائران ایرانی درون گذرگاه را بررسی کند و پس از اخذ موافقت الکاظمی، قرار شد امورشان براساس قانون تسهیل گردد.

بازشدن مرز زمینی شلمچه به‌روی زائران ایرانی

از سوی دیگر صابرین نیوز از باز شدن مرز زمینی شلمچه به‌روی زائران ایرانی به‌دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خبر داد و اعلام کرد: تا این لحظه ۵۰۰ زائر از مرز شلمچه عبور کرده‌اند.

نخست وزیر عراق ۱۴ شهریور ماه در نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی و ۱۰ هزار نفر از زائران کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت کرد.

همچنین مقرر شد که زائران باید صرفاً از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی عراق وارد شوند و واکسن کرونا را زده و دارای تست (PCR) منفی باشند که ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق، گرفته شده باشد.

الکاظمی پس از سفر به تهران با دو برابر شدن تعداد زائران ایرانی که می‌توانند در مراسم زیارت اربعین مشارکت کنند، موافقت کرد اما همچنان این زائران صرفاً می‌بایست از طریق مرز هوایی وارد عراق شده و علاوه بر آنکه واکسن زده باشند می‌بایست تست PCR‌ تا ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق منفی باشد.

همزمان با نزدیک شدن زیارت اربعین حسینی(ع)، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر جهان و عراق، با وجود محدودیت‌های کرونایی، همچون سال‌های گذشته در حال پیاده‌روی به‌سوی حرم مطهر آن حضرت در کربلای معلی هستند.

طرح پزشکی به‌مناسبت اربعین حسینی

«ربی فلاح» عضو تیم رسانه‌ای وزارت بهداشت عراق به المعلومه گفت: وزارت بهداشت عراق طرح ویژه‌ای به‌مناسبت مراسم اربعین برای ارائه بهترین خدمات پزشکی و درمان زائران تدارک دیده است.

وی افزود: تیم‌های پزشکی و بهداشتی در طول ایام اربعین به‌منظور پیگیری رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از ماسک زدن یا فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر اقدامات مربوط به مقابله با کرونا، حاضر هستند.

فلاح بیان کرد: باید اهمیت رعایت پروتکل‌ها و زدن واکسن به زائران اطلاع‌رسانی شود. وزارت بهداشت با تمام کادر خود در آماده‌باش است و آمبولانس‌هایی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: گروه‌های پزشکی و بهداشتی در طول مسیر زائران حضور دارند و کلینک‌های سیار دایر است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر