|
کدخبر: 200856

واکنش سازمان غذا و دارو به پیش فروش واکسن برکت به دولت

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد:خبرهای منتشر شده درباره پیش‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد.

جامعه واکنش سازمان غذا و دارو به پیش فروش واکسن برکت به دولت

محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص دلیل افزایش سرعت واردات واکسن و تزریق آن گفت: با دستور ویژه رئیس‌جمهوری برای تامین واکسن، چندین جلسه کمیته واکسن در طول هفته توسط معاون اول رئیس‌جمهوری برای تامین واکسن با حضور رئیس بانک مرکزی، وزارت خارجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمعیت هلال احمر با بخش‌هایی که می‌توانند امر واردات و واکسیناسیون را تسهیل کنند، تشکیل و موجب شد تا واردات واکسن تسهیل و سرعت پیدا کند.

 معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این جلسات رفع موانع موجود در واردات واکسن پیگیری می‌شود و از مهم‌ترین دلایل سرعت گرفتن واکسیناسیون و واردات رفع موانع در این جلسات است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن مراحل تولید واکسن شرکت‌های داخلی اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز با اخذ مجوزهای لازم به جرگه تولید می‌پیوندند که نویدبخش روزهای امیدوارکننده‌ای برای مهار انتشار کرونا با واکسن‌های تولید داخل است.

شانه‌ساز تصریح کرد: وزارت بهداشت از ابتدا برای تامین واکسن در هر دو محور واردات و تولید ورود کرده بود و هیچ فرصتی را برای تامین هر چه سریعتر واکسن از دست نداده است.

وی همچنین با تکذیب خبرهای بی‌اساس مبنی بر پیش فروش واکسن‌های داخلی و تغییر سیاست‌های وزارت بهداشت، گفت: خبرهای منتشر شده در مورد پیش‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد، پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

 

منبع: فارس

ارسال نظر