|
کدخبر: 199212

تاریخ توزیع کتاب های درسی اعلام شد

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی از ۲۰ شهریور در مدارس آغاز می‌شود.

جامعه تاریخ توزیع کتاب های درسی اعلام شد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمد علوی تبار با تاکید بر اینکه امسال مشکل کمبود کتاب درسی در هیچ پایه‌ای نخواهیم داشت، افزود: بیش از ۱۴۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده و آماده توزیع است. امسال همه کتاب‌ها در مدارس توزیع می‌شود و هیچ کتابی در کتاب فروشی‌ها فروخته نخواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۵۲ هزار دانش آموز یعنی حدود ۹۵ درصد دانش آموزان میان پایه و یک میلیون و ۷۱۱ هزار دانش آموز پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز کتاب‌های درسی خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده اند، اما هنوز ۳ میلیون دانش آموز نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار داشت: دانش آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده اند تا ۱۵ شهریور مهلت دارند با ورود به سامانه IRTEXTBOOK.IR به خرید کتاب درسی خود اقدام کنند.

علوی تبار گفت: خرید کتاب درسی نیازمند ثبت نام دانش آموزان در سامانه "پادا" و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل آنها است و در صورتی که دانش آموزی در این سامانه ثبت نام نکند موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.

وی افزود: دانش آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده اند تا ۳۱ شهریور فرصت دارند نسبت به اصلاح نشانی مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر