|
کدخبر: 197274

زمان واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده واکسیناسیون دانشجویان در کشور آغاز می شود تا آرام آرام شاهد بازگشایی دانشگاه ها باشیم.

جامعه زمان واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران گفت: واکسیناسیون اساتید دانشگاه ها انجام شده و با واکسینه کردن دانشجویان امیدواریم بازگشایی دانشگاه ها به روش ترکیبی از مهرماه اتفاق بیفتد.

او خاطرنشان کرد: به تناسب واکسیناسیونی که در استان ها انجام می شود دانشگاه ها در مورد حضور دانشجویان در کلاس های درس تصمیم گیری خواهند کرد ولی عمدتا سال تحصیلی آینده به روش ترکیبی خواهد بود تا هم آموزش حضوری و هم مجازی به انجام شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: اساتید و معلمان با دایر کردن کلاس ها دانشجویان و دانش آموزان را برای برپایی کلاس های حضوری ترغیب می کنند و در کنار آن برای برخی دانشجویان نیز تحصیل مجازی در نظر گرفته شده است البته در کنار معلمان، واکسیناسیون والدین نیز در اولویت قرار گرفته و در هفته های آینده این کار آغاز می شود و امیدواریم با واردات واکسن مربوط به گروه سنی زیر ۱۸ سال که در دنیا به تائید می رسد، دانش آموزان را نیز در برابر این بیماری واکسینه کنیم.

او افزود: حضور دانش آموزان در مدارس نه تنها آموزش و تحصیل آنها را به همراه دارد بلکه زمینه تقویت روابط اجتماعی و تعاملات فراگیر را به وجود می آورد که امروز دانش آموزان با دور شدن از فضای مدرسه دچار رخوت و حتی نوعی چاقی زمینه ای شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تولید واکسن داخلی تصریح کرد: بهترین واکسن کرونا در کشور واکسن داخلی است که حتی مقام معظم رهبری و مسئولان از واکسن داخلی استفاده می کنند. علاوه بر واکسن کووایران برکت مجوز تولید واکسن به سه شرکت انستیتو پاستور، سیناژن و رازی داده شده است تا تولید خود را انجام دهند.

او با اشاره به ناکافی بودن تولید داخلی واکسن کرونا، گفت: ما نیازمند واردات واکسن هستیم ولی در کنار آن از تولید داخلی حمایت می کنیم چرا که معتقدیم در آینده برای کنترل بیماری نیاز به واکسن داخلی داریم.

 

منبع: منیبان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها