|
کدخبر: 196400

ماجرای صدور شناسنامه برای واکسیناسیون کرونا چیست؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال، گفت‌: در صورت اعلام و تمایل وزارت بهداشت برای صدور شناسنامه و گواهی واکسیناسیون همچنین استعلام این امر از طریق کارت‌های ملی ظرفیت و آمادگی لازم را داریم.

جامعه ماجرای صدور شناسنامه برای واکسیناسیون کرونا چیست؟

سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال  در مورد همکاری سازمان ثبت احوال با وزارت بهداشت برای صدور گواهی و شناسنامه واکسیناسیون گفت: تا کنون درخواستی مبنی بر همکاری سازمان ثبت احوال کشور با وزارت بهداشت برای این موضوع صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان ثبت احوال ظرفیت‌هایی برای اجرایی شدن این طرح دارد یا خیر گفت: با توجه به توان و ظرفیت‌های موجود این سازمان در صورت درخواست این وزارتخانه می‌توان با اصلاحاتی به شکلی نرم افزاری این امکان را هم در کارت ملی‌ها و یا با امکان استفاده از سامانه‌های برخط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: چنانکه امروزه نیز می‌توان گروه خونی افراد، تحصیلات و سایر اطلاعات را با استعلام از بانک جمعیتی در نزدسازمان برای موارد مورد نیاز در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت احوال پیشنهادی برای انجام این هدف و اعلام آن به وزارت بهداشت دارد یا نه، گفت: ما منتظر پیشنهاد آن‌ها هستیم و اگر در جلسه‌ای این موضوع مطرح شود درآن شرکت شرکت و راهنمایی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: چنین اهدافی از این جهت که ابعاد ملی دارد و سازمان ثبت احوال کشور نیز خود را آماده همکاری در همه پروژه‌های ملی با تمام دستگاه‌های اجرایی می داند قابل انجام است.

وی اظهار کرد:با درخواست وزارت بهداشت سازمان این آمادگی دارد، چرا که ظرفیت بزرگی بنام پایگاه جمعیتی در اختیار داریم که ویژه ثبت احوال است و در آن تمامی اطلاعات اعم از فوت شدگان و همچنین اطلاعات کامل افراد در قید حیات در آن وجود دارد.

وی در پایان گفت:هر یک از دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مبادله تفاهم نامه از ظرفیت ما با در نظر گرفتن همه پروتکل‌های امنیتی و حفظ اطلاعات افراد که  ما موظف به حفظ آن هستیم داریم برای اهداف ملی اقدام کند.

 

منبع: میزان

ارسال نظر