|
کدخبر: 193034

آماده‌ باش هلال‌احمر برای زلزله‌ احتمالی در تهران

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر گفت:در صورت وقوع زلزله در تهران انبار‌ها با توجه به شاخص‌هایی که هلال احمر دارد، در وضعیت نسبتا خوبی به سر می‌برند.

جامعه آماده‌ باش هلال‌احمر برای زلزله‌ احتمالی در تهران

مهدی ولی پور رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر درباره وقوع زلزله احتمالی در تهران اظهار کرد: از لحاظ منابع انسانی، تجهیزات، لجستیک و کالای‌های امدادی که نیازهای شرایط بحرانی هستند، برنامه‌هایی برای نحوه‌ عمل و کار در هلال احمر مشخص شده است.

ولی پور گفت: با دلیل ناهمگونی شهرسازی و تراکم جمعیت در تهران نحوه‌ عمل و امدادرسانی در صورت وقوع زلزله متفاوت است و همه دستگاه‌ها باید آماده‌ زلزله‌ احتمالی تهران باشند.

وی تصریح کرد: خروجی جلسات و مباحثی که سال هاست برای این مسئله عنوان می‌شود باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود و در بحث اسکان اضطراری و مراکز درمانی تقویت امکانات را داشته باشیم.

ولی پور افزود: در زلزله‌ دیروز تهران خسارتی نداشتیم و خوشبختانه گسل مشا در شمال تهران فعال نشده است.در حال حاضر در عملیات‌های هلال احمر وقفه ای به وجود نیامده است.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: تا ۲۴ ساعت آینده استان تهران و استان‌های اطراف قم، البرز، سمنان و مازندران در حالت آماده باش هستند.

ولی پور گفت:در صورت وقوع زلزله در تهران انبار‌ها با توجه به شاخص‌هایی که هلال احمر دارد، در وضعیت نسبتا خوبی به سر می‌برند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها