|
کدخبر: 190774

چند روز تعطیلی کرونا را نبود می‌کند؟

یک استاد ویروس شناسی اعلام کرد که تعطیلی دو هفته ای کرونا تنها می تواند کمی بار بیماری کرونا را از روی دوش کادر درمان کم کند.

جامعه چند روز تعطیلی کرونا را نبود می‌کند؟

شیوع کرونا به نام دلتا کرونا باعث بروز شیوع موج پنجم کرونا در کشور شده است. وزیر بهداشت چندی قبل پیشنهاد تعطیلی دوهفته ای برای مهار کرونا را داده بود که این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال بررسی است.

دکتر حسین کیوانی با تاکید بر اینکه همه مردم ایران باید در قبال شیوع موج پنجم کرونا پاسخ‌گو باشند، گفت: تعطیلی دو هفته‌ای کشور میزان شیوع کرونا را کاهش نمی‌دهد و به نظر من تاثیر چندانی در کنترل بیماری ندارد. درواقع تعطیلی‌های مقطعی به طور موقت بار فشار بیماری بر کادر درمان را کاهش می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه با مسافرت افرادی که در شهرهای قرمز ساکن هستند به سایر شهرهای ایران فاجعه‌ی کرونا مورد تشدید قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم به دلیل رفع نیازهای روزمره مجبور می‌شوند به اداره‌ها یا سازمان‌ها دولتی مراجعه‌ حضوری داشته باشند درحالی که دولت باید کسب و کارهای مختلف را با کمک‌های بلاعوض مورد حمایت قرار دهد و تا جای ممکن تسهیلات متعددی را ارائه دهد.

وی با بیان این که بانک‌ها باید موعد اخذ اقساط تسهیلات را به تعویق اندازند، ادامه داد: ما نمی‌توانیم به دلیل کوتاهی‌های دولت در زمینه تامین واکسن، کسب و کار مردم را تعطیل کنیم.

کیوانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که شیوع موج پنجم کرونا قابل پیش‌بینی بود، گفت: تا زمانی که ویروس کرونا در جامعه می‌چرخد، ما باید منتظر جهش‌های جدید کرونا باشیم. هر موجود زنده در مسیر زندگی خود به جهش‌های جدیدی روی می‌آورد. در حالی که به تناسب کاهش تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا، تعداد جهش‌های این ویروس کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این که واکسیناسیون بیشتر میزان تلفات را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: البته واکسن به طور کامل نمی‌تواند بیماری کرونا از روی زمین ریشه‌کن کند.

این ویروس‌شناس با اشاره به این که مسئولین کنترل کرونا نمی‌توانند همه مردم را تک به تک کنترل کنند، بیان کرد: مسئولان پروتکل‌های بهداشتی را ابلاغ می‌کنند و رعایت آن‌ها بر عهده مردم است.

کیوانی در پایان با اشاره به این که قرار بود اکثر مردم ایران تا اردیبهشت ماه امسال واکسن کرونا را دریافت کنند، تصریح کرد: امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۰ عموم مردم ایران مورد واکسیناسیون حداکثری قرار بگیرند..

 

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها