|
کدخبر: 190647

چطور از انتشار ویروس کرونا در سرویس مدارس جلوگیری کنیم؟

سرویس‌های‌ مدارس به شلوغی و کوچکی مشهور است؛ به همین دلیل بازگشایی مدارس در پاییز برای والدین و مربیان دغدغه ایجاد کرده است. با این‌ حال نتایج تحقیقی جدید نشان می‌دهد؛ اگر مقامات احتیاط‌های لازم را انجام دهند، سرویس مدرسه در همه‌گیری به مکان انتشار ویروس کووید-۱۹ تبدیل نخواهد شد.

جامعه چطور از انتشار ویروس کرونا در سرویس مدارس جلوگیری کنیم؟

محققان یک بیمارستان کودکان در ویرجینیا می‌گویند: اگر مقامات در پاییز امسال از مقررات خاصی پیروی کنند، سرویس‌های مدارس منجر به شیوع وسیع کرونا نخواهد شد. یافته‌های آنان حاصل بررسی بیش از ۱۱۰۰ دانش‌آموز در یک مدرسه ویرجینیا در طول سال تحصیلی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است.

محققان سلامت هر دانش‌آموز را با استفاده از آزمایش PCR هفتگی بین ۲۸ آگوست ۲۰۲۰ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار دادند. از این گروه ۴۶۲ کودک روزانه با ۱۵ اتوبوس به مدرسه می‌رفتند. مسئولان مدرسه از قوانین جهانی استفاده از ماسک مطمئن شدند؛ تهویه مناسب را در اتوبوس‌ها حفظ کردند و تنها ۲ کودک در هر ردیف صندلی قرار گرفت و فاصله مناسب نیز رعایت شد.

محققان در طول مطالعه فقط ۳۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی کردند که منجر شد ۵۲ دانش‌آموز برای مواجهه احتمالی با ویروس نیاز به قرنطینه داشته باشند. با وجود این عفونت‌ها نتایج نشان می‌دهد هیچ‌گونه انتقال ویروسی وجود ندارد که به حمل‌ونقل اتوبوس‌های مدرسه مرتبط باشد.

محققان از روش‌های آزمایش جهانی و ردیابی تماس برای رسیدن به این نتیجه استفاده کردند.

همه‌گیری مشکلات زیادی برای برآورده کردن نیازهای حمل‌ونقل دانش‌آموزان در مدارس دولتی ایجاد کرده است. بسیاری از مناطق اتوبوس و راننده ندارند که بتوانند فاصله ۳ تا ۶ فوتی یا خالی بودن ردیف‌های صندلی اتوبوس را رعایت کنند.

با بازگشت بیشتر دانش‌آموزان به آموزش حضوری، حمل‌ونقل ایمن به مدرسه یک مساله عادلانه است زیرا بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند فرزندان خود را هر روز به مدرسه ببرند.

محققان می‌گویند: ما دریافتیم که مدارس تحت فشار هستند تا تصمیمات عملیاتی مبتنی بر داده را اتخاذ کنند. امیدواریم مدلی که توصیف کرده‌ایم و داده‌های ما بتواند در نشان دادن این‌که اتوبوس‌های مدرسه ایمن هستند و می‌توان با خیال راحت با ظرفیت عادی حتی با تعداد زیاد فعالیت داشته باشند، کمک کند.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده بود که مدارس می‌توانند با خیال راحت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برای کلاس‌های درس را از ۶ فوت به ۳ فوت کاهش دهند.

دانشمندان همچنین دریافتند که کودکان نه تنها علائم خفیف‌تری از کووید-۱۹ را تجربه می‌کنند بلکه احتمال اینکه اثرات طولانی‌مدت کووید را تجربه کنند نیز کمتر است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر