|
کدخبر: 181868

کلانتری: نحوه نشستن من همین است / برای چه عذرخواهی کنم؟

رئیس محیط‌زیست مملکت درباره کشته‌شدن دو روزنامه‌نگار محیط‌زیست می‌گوید متاسفانه، اتفاق است دیگر، می‌افتد.

جامعه کلانتری: نحوه نشستن من همین است / برای چه عذرخواهی کنم؟

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست درباره شیوه نشستن‌اش جلوی خبرنگاران عزادار گفته: «این‌ حرف‌های مزخرف را بعضی همکاران شما در می‌آورند. نحوه نشستن من مثلا چه‌طور بود؟ نحوه نشستن همیشگی من، همین‌طور است. چه عذرخواهی؟ برای چه؟ چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنیم؟»

این مدیر ارشد دولتی، گفته: «اداره کل محیط‌زیست آذربایجان غربی، در واژگونی اتوبوس خبرنگاران تقصیری نداشته و هر ماشینی که معاینه فنی داشته باشد، بیمه داشته باشد، مجاز است.

راننده آن اتوبوس هم مربوط به شرکت اروم سیر بوده و پلیس راه نیز برای آن ساعت زده است. اتفاق افتاده و متاسفانه اتفاق بدی هم افتاده. »

او مدعی‌شده: این اتوبوس، «ماشینی هم بود که در سفر جهانگیری هم از همین وسیله استفاده شد، چون وی‌آی‌پی بود. اتفاقا راننده آن هم خیلی ماهر بود که در این اتفاق، توانسته بود حدود ۱۲، ۱۳ کیلومتر را در آن پیچ و خم‌ها بیاید.

حتی موقع رفتن، این خبرنگاران می‌گویند که تندتر حرکت کنیم و راننده می‌گوید که در این جاده‌ها نمی‌شود تندتر از این رفت

تقریبا دو دقیقه قبل از این تصادف هم، کمک راننده اعلام می‌کند که همه کمربندهای‌شان را ببندند و کنار پنجره‌ها ننشینند. این که راننده تا چه حد مقصر است را نمی‌دانم. اما توانسته بود که اتوبوس را از جاهای بسیار خطرناک عبور بدهد.

متاسفانه، اتفاق است دیگر، می‌افتد. والا هیچ قصوری نبوده. شما وقتی می‌خواهید ماشینی را اجاره کنید، معاینه فنی و بیمه می‌خواهید.»

 او در واکنش به اعلام سازمان راهداری که این اتوبوس تحت پوشش هیچ شرکت حمل و نقل مجوزدار بین‌جاده‌ای نبوده، بیان داشت: «نخیر! متعلق به شرکت اروم سیر و در اجاره کارخانه سیمان بوده است.»

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به این که چگونه یک  کارخانه سیمان به سازمان محیط زیست ماشین داده، گفته: «کارخانه‌ها کمک می‌کنند. این ماشین، استاندارد بوده...»/امتداد

 

منبع: فرارو

ارسال نظر