|
کدخبر: 175436

هشدار وزارت بهداشت نسبت به موج بعدی کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیار نگران موج بعدی کرونا هستیم. برای پیشگیری از موج بعدی مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

جامعه هشدار وزارت بهداشت نسبت به موج بعدی کرونا

دکتر سیما سادات لاری اظهار داشت: موضوعاتی مانند انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پیش است. خبرهایی می رسد که فعالان این حوزه برای موضوعات و فعالیت های انتخاباتی در برخی از نقاط کشور دور هم جمع می شوند. باید از اینگونه فعالیت های جمعی پرهیز شود چراکه تجمعات در دوره پاندمی کرونا بسیار خطرآفرین است.

وی ادامه داد: در موج قبلی ویروس جهش یافته انگلیسی همه مناسبات را به هم ریخت و آن موج عجیب را ایجاد کرد. اکنون نیز اگر ویروس جهش یافته هندی در جامعه گسترش پیدا کند، با موج بدی روبرو خواهیم شد که واقعا غیرقابل پیش بینی است.

قله موج چهارم کرونا را طی کردیم

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: قله موج چهارم کرونا را طی کردیم و در بیشتر استان های کشور در مرحله نزولی این موج قرار داریم اما نمی توانیم بگوییم که موج چهارم کاملا پایان یافته است.

لاری افزود: با توجه به شیوع ویروس هندی به خصوص در مناطق جنوبی کشور، وضعیت بیماری در این منطقه قدری بی ثبات‌تر است.

وی بیان داشت: پایتخت نیز از جمله مناطقی است که هرچند آمار بستری های کرونا در آن کاهش یافته است اما وضعیت بی ثبات و شکننده ای هنوز دارد.

لاری بیان داشت: موج چهارم شیوع بیماری کرونا در کشور، به‌رغم شمار زیاد بیماران بستری و با توجه به تدابیر اندیشیده شده مانند تهیه مکانی برای بستری های موقت، خیلی خوب مدیریت شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر