|
کدخبر: 168784

شروع درگیری ریه در کرونای هندی چقدر است؟

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: شروع درگیری ریه در کرونای هندی ، اکثرا بدون علائم تنفسی و سرفه است و تنها نشانه، بروز علائم عمومی در بیمار است و تنها در هنگام پیشرفته شدن بیماری علائم تنفسی بروز پیدا می‌کند.

رزیتا خداشاهی در خصوص کرونای هندی اظهار کرد: انواع جهش‌یافته ویروس کرونا در تمام جهان در حال گسترش است و تا مادامی که واکسیناسیون‌ تمام  افراد جامعه، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده ازماسک و... اجرا نشود، همچنان درگیر انواع ویروس‌های جهش یافته خواهیم بود. 

وی افزود: سوش هندی ترکیبی از چند موتاسیون از ویروس‌های جهش یافته قبلی است که سرایت آن  ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است.

خداشاهی ادامه داد: تفاوت عمده کرونای جهش یافته هندی در این است که علائم بیماری بسیار سریع‌تر به سمت پیشرفت می‌رود. شروع درگیری ریه در این نوع ویروس، اکثرا بدون علائم تنفسی و سرفه خواهد بود و تنها نشانه، بروز علائم عمومی در بیمار است و تنها در هنگام پیشرفته شدن بیماری علائم تنفسی بروز پیدا می‌کند. 

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تاکید کرد: مردم باید به این نکته توجه زیادی داشته باشند که در این نوع ویروس شروع درگیری ریه درکمتر از ۲۴ ساعت از مواجهه و همزمان با علائم اولیه است و سرعت پیشرفت بیماری بسیار زیاد است. افراد در صورت طولانی شدن علائم عمومی سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی‌ها و مجالس به‌شدت پرهیز کنند و در صورت لزوم و ضرورت از منزل خارج شوند، تا کمتر درمعرض نوع جهش یافته ویروس ونوع شدید بیماری، قرار گیرند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر