|
کدخبر: 168289

پیش بینی وضع هوا / ورود سامانه بارشی به کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: هفتم اردیبهشت با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب و شمال‌غرب، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و استان‌های اصفهان، قم، یزد، کرمان و فارس، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

جامعه پیش بینی وضع هوا / ورود سامانه بارشی به کشور

محمد اصغری ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، بیان کرد: بعداز ظهر امروز و اوایل امشب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت بر سواحل خزر، برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی، استان‌های اصفهان،‌مرکزی،‌ فارس، کرمان، قم، یزد و جنوب سیستان و بلوچستان همچنین برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز شدت این پدیده که در برخی نقاط با وقوع تگرگ و باد و گرد و خاک همراه است در استان‌های اصفهان،‌کرمان، فارس و یزد خواهد بود.

وی گفت: امروز در خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۶ اردیبهشت در استان‌های یزد و اصفهان، شمال فارس، برخی نقاط خراسان‌ جنوبی و سیستان و بلوچستان و شمال کرمان، همچنین برخی مناطق غرب و شمال‌غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه شدت این پدیده که با وقوع تگرگ و گرد و خاک و باد نیز احتمالاً همراه خواهد بود، در استان‌های فارس،‌کرمان، یزد و اصفهان است.

اصغری اضافه کرد: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب و شمال‌غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های اصفهان، مرکزی، قم و یزد همچنین کرمان و شمال فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه به غرب کشور و وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت شدت بارش‌ها در شمال غرب کشور است و به تدریج بارش باران در سواحل خزر آغاز می‌شود که گاهی با وزش باد شدید نیز همراه است.

اصغری افزود: روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت بارش در سواحل خزر افزایش می‌یابد و دریای خزر مواج خواهد شد همچنین در شمال‌غرب و برخی مناطق غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد داریم و در شرق و شمال‌شرق و مرکز کشور بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه در شمال غرب، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب‌شرق رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در سواحل خزر داریم.

 باد شدید فردا در پایتخت

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعدازظهر وزش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۱ و ۲۱ درجه خواهد بود.

 اهواز داغ‌ترین مرکز‌ استان

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر