|
کدخبر: 167257

دفن ۴۰ درصد از متوفیان کرونایی در این مکان

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران گفت: از حدود ۶۷ هزار متوفی کرونایی در کشور ۲۷ هزار آن در بهشت زهرا ( س) دفن شده اند که این رقم ۴۰ درصد جانباختگان ناشی از این ویروس منحوس را شامل می‌شود.

جامعه دفن  ۴۰ درصد از متوفیان کرونایی در این مکان

سعید خال روز سه شنبه در مراسم بازدید و تجلیل معاون اول رییس جمهوری از سازمان و کارکنان سازمان بهشت زهرا(س)، اظهار داشت: عملیات تطهیر متوفیان کرونایی از ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بحران کرونا در طول تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا(س) بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: کارکنان این سازمان ۱۴ ماه سخت را پشت سرگذاشته اند و همچنان نیز با قدرت به کار خود ادامه می دهند.

خال یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی براساس آمار وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در سازمان بهشت زهرا(س) به بالاترین میزان رعایت شده است.

این مسئول با بیان اینکه کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) در ۱۴ ماه گذشته ۹ بار غربالگری کرونا شده اند، اعلام کرد: تاکنون ۱۸۵ نفر از کارکنان این سازمان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که تمامی آنان بهبود یافته اند،

خال اضافه کرد: کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) در حالی که کارکنان سایر ادارات دولتی به دلیل شیوع ویروس‌ کرونا دور کار شده اند به صورت سه شیفته دوبل کار شده اند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف بسیار از کشورهای توسعه یافته جهان در موضوع کرونا، گفت: خوشبختانه مدیریت شهری تهران و سازمان بهشت زهرا (س) در این حوزه عملکرد خوبی داشته اند که به عنوان یک برگ زرین در تاریخ نظام اسلامی ایران به حساب می آید.

خال در پایان احترام به خانواده متوفیان را یکی از اولویت های اصلی سازمان بهشت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: تطهیر اموات کاملا بر اساس شرع مقدس اسلام و محل دفن آنان نیز بر اساس خواسته خانواده هایشان صورت می گیرد.

معاون اول رییس جمهوری عصر امروز(سه شنبه) با حضور در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) نسبت به مقام شامخ شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای آتش نشانی ادای احترام کرد.

جهانگیری در این مراسم علاوه بر نثار گل، بر مزار این شهدای والامقام وطن، فاتحه قرایت کرد.

استاندار و شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران، جهانگیری را در این مراسم همراهی کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر