|
کدخبر: 164306

تاثیر غیرمستقیم سلبریتی های آمریکایی بر مسئله ناباروری

همین چند سال پیش بود که پیرس مورگان مجری مشهور انگلیسی در یکی از ده ها انتقادی که نسبت به سلبریتی ها مطرح می کند اکثر آنها را نادان و سمی توصیف کرد.

ساندی تایمز در گزارشی به تاثیر غیرمستقیم سلبریتی ها بر روی مسئله ناباروری پرداخت.

به گفته یک متخصص IVF ، مادران مشهوری که در اواسط تا اواخر دهه ۴۰ سالگی فرزندآوری می کنند زنان را گمراه می کنند. در واقع این سلبریتی ها باعث می شوند تا زنان دیگر تصور می کنند که باروری تا دهه پنجم ادامه دارد.

سلبریتی ها بنا به دلایلی همچون لطمه وارد شدن به شغل حرفه ای آنها و یا حفظ زیبایی و جوانی خود مادر شدن را به تعویق می اندازند و سپس از ۴۰ سالگی به بعد با روش های پرهزینه اقدام به فرزندآوری می کنند.

پروفسور آدام بیلن رئیس سابق انجمن باروری انگلیس در اینباره گفت: مادران مشهور به جای بارداری طبیعی به تخمک های اهدایی زنان جوان اعتماد می کنند.

وی گفت زنان در اواخر ۳۰ و ۴۰ سالگی هر روز به سراغ او می آیند و می گویند: «من بسیار متعجب هستم و من نمی دانستم که قدرت باروری من بسیار ضعیف است.»

وی گفت: احتمال کار [درمان باروری] با افزایش سن کاهش می یابد. افراد مشهور که در اواسط تا اواخر ۴۰ سالگی بچه دار می شوند ممکن است این کار را با تخمک های اهدایی انجام دهند نه روش طبیعی. نکته بسیار مهم این است که سلبریتی ها معمولا واقعیت را به رسانه ها نمی گویند و رسانه ها و مردم را گمراه می کنند.

طبق گفته های سازمان باروری و جنین شناسی انسانی (HFEA) ، برای افراد بالای ۴۲ سال که از تخمک های خود استفاده می کنند ، احتمال وجود جنین منجر به تولد زنده کمتر از پنج درصد است.

اما در میان کسانی که با بیش از ۴۲ سال تخمک های اهدایی را دریافت می کنند باز هم میزان زنده ماندن آن جنین کم است و به زیر ۲۵ درصد می رسد.

پروفسور بالن که پزشک اصلی در مرکزی باروری در لیدز انگلیس است گفت: زنان در ۲۰ سالگی باید جدی فکر کنند که چه زمانی ممکن است بخواهند یک خانواده را تشکیل دهند. یک زن ۲۵ ساله ماهانه ۲۵ درصد احتمال بارداری دارد. در ۳۵ سالگی ، احتمالاً ۱۵ درصد دارد. اما در ۴۰ سالگی ، احتمالاً فقط یک یا دو درصد شانس بارداری وجود دارد.

این پزشک گفت: اگر می خواهید فرصت سه فرزند را داشته باشید احتمالاً باید از ۲۳ سالگی شروع به تلاش کنید. اگر دو فرزند می خواهید ، می توانید آن را تا ۲۸ سالگی عملی کنید. اگر از یک فرزند راضی هستید باید از ۳۲ سالگی شروع کنید.

واقعیت این است که می توان در سنین بالای ۴۰ سال فرزندآوری کرد اما این موضوع حتی با پیشرفته ترین روش های باروری هم تضمین شده نیست.

در گزارش های مختلفی نیز فرزندآوری و دوقلو آوری زنان سلبریتی و ثروتمند به اتفاقی گمراه کننده برای سایر زنان جامعه توصیف شده است.

هیچ فناوری نمی تواند بارداری قطعی را ضمانت کند.

اکنون بسیاری از زنان آمریکایی و غیرآمریکایی به تبعیت از سلبریتی های مولتی میلیونر گمان می کنند می توانند در سنین بالا فرزندآوری کنند که البته سخت در اشتباهند.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها