|
کدخبر: 161834

سود ۷۰ درصدی توریسم ترکیه با واکسیناسیون کرونا

رییس اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه (تورساب) اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود با واکسیناسیون گسترده کرونا در ترکیه، اروپا و سراسر جهان، ترکیه امسال پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر باشد.

جامعه سود ۷۰ درصدی توریسم ترکیه با واکسیناسیون کرونا

فیروز باگلیکایا، رئیس اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه (تورساب) اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود با واکسیناسیون گسترده کرونا در ترکیه، اروپا و سراسر جهان، در فصل گردشگری جاری ترکیه پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر خارجی باشد.

باگلیکایا گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ با سرعت گرفتن ایمن‌سازی افراد در مقابل کرونا در جهان، جریان ورودی توریسم به ترکیه ۷۰ درصد جهش داشته باشد.

او ادامه داد: بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان واکسینه شده‌اند و تعداد افرادی که در ترکیه واکسن دریافت کرده‌اند، از ۱۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

رئیس اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه گفت: ترکیه در حال دریافت بیش از ۱۰۰ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا بوده و درخواست ما برای اولویت دادن به افرادی که در بخش توریسم شاغل هستند، از سوی دولت پذیرفته شده است.

او ادامه داد: این به معنای آن است که صنعت توریسم ترکیه آماده پذیرایی از مهمانان بین‌المللی است.

بر این اساس انتظار می‌رود از اواسط آوریل اولین گروه مسافران از روسیه و اوکراین، دو منبع مهم میهمان‌های گردشگری ترکیه، به این کشور سفر کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر