|
کدخبر: 156917

نماینده بهداشت جهانی واکسن ایرانی را تایید کرد؟

کریستف هملمن در مراسم تقدیر از بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت نمونه کشور که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد افزود: دیروز توانستم خطوط تولید واکسن پاستور را مشاهده کنم و فکر می کنم ایران بسیار پیشرفته است و امیدوارم در تلاش برای ساخت واکسن داخلی، موفق باشید و به کشورهای دیگر نیز کمک کنید، اطمینان دارم که در ساخت واکسن، ایران یکی از پلتفرم های موفق منطقه را خواهد داشت.

جامعه  نماینده بهداشت جهانی واکسن ایرانی را تایید کرد؟

وی اظهار داشت: ما از اپیدمی کووید 19 درس های زیادی آموختیم، یکی از مهم ترین درس ها این است که سیستم سلامت، یک سیستم با ارائه خدمات برابر برای همه مردم است.

وی افزود: ایران در زمینه استفاده از نیروهایی به نام بهورزان یک نمونه خاص است. این نیروها (بهورزها) ارتباطی بین نظام سلامت از نظر فیزیکی و امکانات و تسهیلات و مردم و خانواده هایی که به آن مراجعه می کنند، هستند.

هملمن ادامه داد: اخیرا در کمپین ملی کنترل فشارخون که در ایران انجام شد، ماهیت خانوارها برای تقویت و افزایش سلامتی بیشتر تقویت شد، همچنین در تمامی کمپین هایی که در طول کووید ۱۹ شکل گرفتند، نیروهای مازاد نیز وارد عمل شدند و به بهورزها کمک کردند، از بسیج گرفته تا هلال احمر؛ چراکه همانطور که دیدیم بهورزها نیازمند حمایت و کمک همه جانبه هستند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند، اما در مناطق روستایی نیز همین شبکه PHC و بهورزهای قدرتمند برای ارائه خدمت حضور دارند. چه بسا در دوران کرونا نیز قابلیت ها و پتانسیل های سیستم شبکه را در نقاط پرجمعیت سنجیدیم و اکنون می دانیم در کدام نقاط این سیستم باید تقویت شود.

وی با تاکید بر تقویت سیستم های الکترونیک، گفت: در بازدید اخیر مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت از ایران، ایشان در زمینه تلاش های پیشگیرانه و ردیابی تماس ها، تحت تاثیر قرار گرفته بودند که اینچنین دیتابیس فعالی وجود دارد. این باعث شد که کمپین های شما بسیار هدفمندتر عمل کرده و تلاش های پیشگیرانه شما برای گروه های پرخطر مفیدتر باشد.

هملمن خاطرنشان کرد: در این دوران سخت، بالاترین قدردانی ها و تشکرها و احترام ها را به بهورزان تقدیم می کنم. همچنین، عمیق ترین همدردی را برای از دست دادن نیروهای ارزشمند نظام سلامت در مقابله با کووید ۱۹، ابراز می دارم. در مقابله با کووید ۱۹، اهمیت نیروهای خط مقدم نظام سلامت نمایان شد و دیدیم که کادر سلامت در مبارزه با بیماری ها تا چه اندازه تاثیرگذار هستند.

منبع: رکنا

ارسال نظر