|
کدخبر: 154988

زلزله زدگان کهگیلویه و بویراحمد وام بلاعوض می گیرند

وزیر راه و شهرسازی از پرداخت ۲۰ میلیون تومان به زلزله زدگان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: هفته آینده مصوبات مربوط به پرداخت وام بلاعوض ابلاغ می‌شود.‍

جامعه زلزله زدگان کهگیلویه و بویراحمد وام بلاعوض می گیرند

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت پس از ارزیابی دقیق میزان خسارت به مناطق زلزله‌زده دنا تخصیص خواهد یافت.

وی با تاکید بر یکپارچگی در بحث خدمات رسانی به مردم افزود: بنده از طرف رئیس‌جمهوری حامل سلام ویژه و پیام به مردم عزیز و با کفایت استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.

وی هدف از این سفر را ارزیابی وضعیت برای برنامه‌ریزی جهت تخصیص اعتبار به مناطق زلزله عنوان و تصریح کرد: خسارات باید به شکل دقیق ارزیابی شود تا بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت تخصیص دهیم‌.

اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت قبوض آب، برق و گاز اضافه کرد: تا زمان اسکان دائم مردم و جایگزینی منازل آنها پرداخت آنها به تعویق می‌افتد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیگیر مشکلات زیست محیطی محور سی سخت_یاسوج هستم، گفت: عملیات پروژه محور سی سخت - یاسوج از سر گرفته می‌شود. مردم در ساخت خانه‌ها برای استحکام‌سازی دقت کنند تا در چنین بحران‌هایی گرفتار نشوند.

وی تصریح کرد: از رئیس سازمان نظام مهندسی خواستیم که خانه‌های نوساز بررسی شوند و با کارشناسانی که نظارت بر ساختمان‌ها داشتند و کوتاهی کردند برخورد شده و به کمیته انتظامی نظام مهندسی معرفی شوند.

وی همچنین با اعلام این‌که پرداخت تسهیلات عقب مانده مردم دنا به زمان دیگری موکول می‌شود از پرداخت ۲۰ میلیون تومان به زلزله‌زدگان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان است. چنانچه برخی واحدای مسکونی روی گسل قرار داشته باشد بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان این موضوع را مشخص و نسبت به جابه‌جایی اقدام کنند.

به گفته وی، وام بلاعوض براساس برآورد ستاد بحران تدوین و هفته آینده مصوبات مربوط به آن ابلاغ خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها