|
کدخبر: 152112

ماجرای انصاریان، میناوند و کرونای انگلیسی!

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: هیچ شواهد مستندی مبنی بر اینکه دو فوتبالیست کشورمان بر اثر کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جان خود را از دست دادند وجود ندارد.

جامعه ماجرای انصاریان، میناوند و کرونای انگلیسی!

برای اثبات ویروس‌های جهش یافته باید کل ویروس را جدا و از طریق مکانیزم علمی تحت عنوان توالی یابی انجام می‌شود و مرجع این کار هم محدود است و تا جایی که اطلاع دارم ویروسی که این دو عزیز به آن مبتلا شدند در بین ویروس‌های جهش یافته قطعی نیست.

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از عملکرد مدافعان سلامت پردیس در خصوص اوضاع کرونا در پردیس، اظهار کرد: گزارش‌های خوبی از سوی مسؤولان این شهرستان در خصوص کنترل بیماری منحوس کرونا ارائه شد که بر اساس آن‌ها طی ۱۰ روز اخیر در سطح شهرستان پردیس هیچ فوتی کرونایی وجود نداشته است.

وی گفت: وضعیت شهرستان بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی کرونا در وضعیت آبی و کاملاً کم خطر قرار گرفته به همین دلیل از تلاش‌گران عرصه سلامت این شهرستان تقدیر می‌کنیم.

زالی اضافه کرد: در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا نبود بیمارستان یک مشکل جدی تلقی می‌شود که با همت جدی مجموعه فرمانداری، شهرداری و بخشداری بومهن همچنین کمک خوب خیران امور مربوط به راه‌اندازی بیمارستان در شرف اتمام است تا هر چه سریع‌تر بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده و نقیصه مزمن بیمارستان برطرف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت روزانه این شهرستان و ساکنان آن که نیاز جدی به بیمارستان دارند این بیمارستان پس از راه‌اندازی علاوه بر نیاز ساکنان، بخش زیادی از نیازهای درمانی شرق استان تهران را بر طرف خواهد کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: در این راستا باید دولت و مجلس کمک کنند تا در ماه‌های باقی مانده از دولت، بیمارستان‌های باقی مانده را در سطح استان افتتاح کنیم.

زالی در خصوص اینکه آیا فوت دو اسطوره فوتبال کشورمان بر اثر کرونای انگلیسی بوده یا خیر، به خبرنگار فارس گفت: هیچ شواهد مستندی مبنی بر اینکه دو فوتبالیست کشورمان بر اثر کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جان خود را از دست دادند وجود ندارد برای اثبات ویروس‌های جهش یافته باید کل ویروس را جدا و از طریق مکانیزم علمی تحت عنوان توالی یابی انجام می‌شود و مرجع این کار هم محدود است و تا جایی که اطلاع دارم ویروسی که این دو عزیز به آن مبتلا شدند در بین ویروس‌های جهش یافته قطعی نیست.

منبع: رکنا

ارسال نظر