|
کدخبر: 143428

کرونا از زنان باردار به جنین منتقل می‌شود؟

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: احتمال انتقال کروناویروس از زنان باردار به جنین آنها وجود ندارد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که زنان باردار، کروناویروس را به جنین خود منتقل نمی‌کنند. همچنین به گفته پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد، احتمال انتقال آنتی بادی کروناویروس به جنین کمتر از حد انتظار است.

در این بررسی پژوهشگران امریکایی به مطالعه روی ۱۲۷ زن باردار که اوایل امسال به سه بیمارستان در بوستون مراجعه کرده بودند، پرداختند.

در حالیکه تست کروناویروس ۶۴ زن مثبت بود تست هیچ یک از جنین آنان مثبت نشد. همچنین این تیم تحقیقاتی شواهدی از ویروس را در مایع تنفسی در میان این زنان مشاهده کردند اما در جریان خون یا جفت اثری از ویروس مشاهده نشد.

اگرچه در بدن برخی از مادرانی که آنتی بادی کروناویروس موجود بود، سطح آنتی بادی موجود در خون بند ناف کمتر از حد انتظار بود اما به گفته پژوهشگران همین امر ممکن است جنین را در معرض خطر عفونت قرار دهد.

در این بررسی پژوهشگران روی سه ماهه سوم بارداری زنان تمرکز کردند که به طور معمول به عنوان زمانی که بالاترین انتقال آنتی بادی جفت اتفاق می‌افتد در نظر گرفته می‌شود.

به گفته پژوهشگران یافته‌های به‌دست آمده اطمینان می‌دهد که احتمال انتقال عفونت کروناویروس طی سه ماهه سوم بارداری وجود ندارد اما لازم است برای تایید این یافته تحقیقات بیشتری انجام شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها