|
کدخبر: 140493

۴ نفر بعد از دریافت واکسن کرونا کشته شدند

۴ نفر پس از استفاده از واکسن شرکت فایزر فوت کردند.

جامعه ۴ نفر بعد از دریافت واکسن کرونا کشته شدند

سازمان غذا و داروی امریکا اعلام نمود که تاکنون شش نفر از داوطلبان در آزمایش واکسین فایزر که به طور مشترک توسط شرکت امریکایی پی فایرز و شرکت آلمانی بیون تک ساخته شده است، جان‌ خود را ازدست داده اند.

در این گزارش آمده است که دو نفر از آنها، هنگام واکسیناسیون جان خود را از دست داند، و ۴ نفر دیگر پس از استفاده از واکسن فوق فوت نمودند. ازسوی دیگر یک داوطلب مبتلا به تصلب شرایین و چاقی بیش از حد، سه روز پس از اولین دوز واکسین درگذشت.

دواطلب دوم تزریق واکسن کرونا ۶۰ روز پس از واکسیناسیون دچار ایست قلبی شد و سه روز بعد جان خود را از دست داد.

در گروه دیگر از داوطلبان، دو نفر دیگر بر اثر سکته مغزی و حمله قلبی فوت کردند. اکثر این افراد بالای ۵۵ سال بوده اند.

پیش از این، اوغور شاهین، مدیر عامل شرکت دارویی بیوان‌تک آلمان گفت: واکسن کرونا که در همکاری با شرکت آمریکایی فایزر ساخته شده است، می تواند تا پایان سال جاری توسط سازمان های مربوطه در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تأیید شود. به گفته وی، سازمان غذا و داروی ایالات متحده ممکن است در اوایل یا اواسط دسامبر مجوز استفاده از واکسن را صادر کند و همچنین سازمان مربوطه در اتحادیه اروپا نیز ممکن است استفاده از واکسن را در نیمه دوم دسامبر تأیید کند. پیش از این گزارش شده بود که تجزیه و تحلیل نهایی داده های حاصل از آزمایشات بالینی واکسن کرونای "بیوان تک-فایزر" تأثیر آن را ۹۵٪ نشان داد.

منبع: اسپوتینک
  • ........ ارسالی در

    مارو نترسونید چون پول خرید ندارید پس خفه بشید

ارسال نظر