|
کدخبر: 138373

پیش بینی وضعیت آب و هوا تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود که روز چهارشنبه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

جامعه پیش بینی وضعیت آب و هوا تا پایان هفته

«فریبا گودرزی»  درباره وضعیت جوی حال حاضر کشور به ایرنا افزود: امروز در شرق استان تهران، قم، جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق زنجان، قزوین و کردستان بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده داریم و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق خارج خواهد شد.

به گفته گودرزی بعد از ظهر سه شنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب به کشور وارد می‌شود و موجب بارش پراکنده در خوزستان، ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

وی گفت: آسمان تهران امروزی ابری و مه آلود با ادامه بارش باران، گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: مدل‌ها نشان می‌دهند که میانگین بارش در کشور از حدود نیمه آذر تا اواخر دی به‌ویژه در مناطق جنوبی و شرقی در محدوده کمتر از نرمال (میانگین سالانه) خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها شدت می‌گیرد و فردا در استان‌های غربی، جنوب غربی، زاگرس مرکزی و جنوبی خواهند بود.

به گفته گودرزی دوشنبه از شدت فعالیت این سامانه بارشی در سراسر کشور کاسته می‌شود و فقط در نوار شمالی، بارش برف و باران و در برخی از نقاط زاگرس جنوبی و مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

طی سه روز آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که خلیج‌فارس و دریای خزر مواج و طوفانی باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها